این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله پژوهش پرستاری ایران، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۵۰-۵۵

عنوان فارسی تاثیر آموزش مبتنی بر شواهد استانداردهای عمومی کنترل عفونت بیمارستانی بر نگرش پرستاران شاغل در بخش مراقبت ویژه : کارآزمایی بالینی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: از مهمترین عوامل پیشگیری از عفونت‌ های بیمارستانی، رعایت احتیاطات استاندارد می‎باشد که نیاز به آموزش مداوم و مستمر دارد. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش مبتنی بر شواهد استانداردهای عمومی کنترل عفونت بیمارستانی بر نگرش پرستاران بخش مراقبت ویژه انجام‌ گرفت. روش‌: پژوهش نیمه‌ تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون که 30 پرستار شاغل در بخش‌ های مراقبت ویژه دو بیمارستان منتخب در دو گروه کنترل (15نفر) و آزمون (15نفر) تحت مداخله آموزش تئوری با روش سخنرانی، بحث گروهی، کارگاه عملی و پوستر و پمفلت آموزشی در بخش مراقبت ویژه قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسشنامه‌ ی نگرش که بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تدوین شده است. داده‌ ها قبل از مداخله، دوهفته و شش هفته پس از مداخله گردآوری شد. جهت مقایسه دو گروه از آزمون آماری تی‌ زوجی، تی‌ مستقل و F اندازه‌های تکراری استفاده گردید. یافته‌ ها : دو هفته و شش هفته پس از مداخله افزایش معنی‌داری در نگرش پرستاران گروه آموزش (0/01>p) دیده شد. نتیجه ‌گیری : جلسات آموزشی بر میزان نگرش پرستاران از استانداردهای عمومی کنترل عفونت در بخش مراقبت ویژه تاثیر مثبت داشته‌ است. بنابراین مداخلات آموزشی رعایت استانداردهای عمومی کنترل عفونت به صورت متنوع و مداوم پیشنهاد می‌ گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نگرش، استانداردهای عمومی کنترل عفونت، بخش مراقبت ویژه

عنوان انگلیسی The impact of evidence-based training of general standards of hospital infection control in the attitude of nurses working in ICU: Clinical trials
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: One of the most important factors in the prevention of nosocomial infections, infection control standards, which will require continuing education for health workers. Accordingly, the present study was to determine the impact of evidence-based training of general standards of hospital infection control in the attitude of nurses working in ICU. Materials and Methods: Quasi-experimental design with two group pre-test - post-test in which 30 nurses working in ICU selected hospitals in the two control groups (n=15) and test (n=15) intervention theory and practical training in the workplace in the ICU a lecture, group discussions, poster and pamphlet. Tool attitude questionnaire follow the general standards of infection control standards developed by the WHO. Data were collected before and two weeks and six weeks after the intervention. In order to compare the attitudes with nursing T-independent and F tests for repeated measures and comparison of standards of infection control was used. Results: Two weeks and six weeks after intervention significantly increased attitude (p< 0.01) was observed. Conclusion: Training sessions on attitudes of nurses with the general standards of infection control in the intensive care unit had a positive impact. Therefore, for health personnel, general standards of infection control training interventions are recommended.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهناز خطیبان | mahnaz khatiban
hamedan, hamedan university of medical sciences, school of nursing and midwifery
همدان- دانشگاه علوم پزشکی همدان- دانشکده پرستاری و مامایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی همدان (Hamadan university of medical sciences)

شیوا گماروردی | shiva gomarverdi
hamedan, hamedan university of medical sciences, school of nursing and midwifery
همدان- دانشگاه علوم پزشکی همدان- دانشکده پرستاری و مامایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی همدان (Hamadan university of medical sciences)

علی بیک مرادی | ali bikmoradi
hamedan, hamedan university of medical sciences, school of nursing and midwifery
همدان- دانشگاه علوم پزشکی همدان- دانشکده پرستاری و مامایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی همدان (Hamadan university of medical sciences)
سازمان های دیگر: مرکز تحقیقات مراقبت بیماریهای مزمن در منزل

علیرضا سلطانیان | alireza soltanian
hamedan, hamedan university of medical sciences, school of nursing and midwifery
همدان- دانشگاه علوم پزشکی همدان- دانشکده پرستاری و مامایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی همدان (Hamadan university of medical sciences)

نسرین شیرمحمدی خرم | nasrin shirmohamadi khoram
hamedan, hamedan university of medical sciences, school of nursing and midwifery
همدان- دانشگاه علوم پزشکی همدان- دانشکده پرستاری و مامایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی همدان (Hamadan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://ijnr.ir/browse.php?a_code=A-10-3880-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/74/article-74-407736.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده nursing|
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات