این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۱۵-۲۲
عنوان فارسی
تأثیر بهکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان فوریتهای پزشکی در درس داروشناسی
چکیده فارسی مقاله
مینه و اهداف: استفاده از فناوریهای الکترونیکی در فرآیند یاددهی-یادگیری جزء جدای ناپذیر تعلیم و تربیت امروزی شده است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بهکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی در درس داروشناسی بود. روش بررسی: این پژوهش از نوع شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعهآماری پژوهش را کلیهدانشجویان فوریتهای پزشکی دانشکده پیراپزشکی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل میدادند. نمونه پژوهش، با استفاده از نمونهگیری در دسترس شامل 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گماشته شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پیشآزمون و پسآزمون یادگیری از درس داروشناسی با روایی و پایایی مقبول بود. دادهها با استفاده از آزمون آماری t مستقل و با کمک نرمافزار Spss نسخه 18 تحلیل شد. یافتهها: یافته ها نشان می دهد که بین نمره های پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده تاثیر بسیار معنادار استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر میزان یادگیری دانشجویان در درس داروشناسی بود. نتیجهگیری: نتایج، نشان دهنده موفقیت استفاده از کارپوشه الکترونیکی برای یادگیری درس داروشناسی در مقابل روش تدریس سنتی و شاهد علمی منتج از پژوهش برای توصیه به کاربرد این الگو برای تدریس در دانشگاه های علوم پزشکی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of e-portfolio on learning of emergency medical students in pharmacology courses
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aims: Use of electronic technologies in the teaching-learning process is an integral part of education today. The aim of this study was to investigate the effects of using e- portfolio on learning of emergency medical students in pharmacology courses. Methods: This study is quasi-experimental with pretest-posttest design and control group. Study population consisted of all paramedical college students in Kermanshah in the 2015-2016 school year. The sample consisted of 30 students were selected by convenience sampling method and randomly assigned to two experimental and control groups. The instrument used in this study which consisted of learning pretest and posttest of pharmacology course, was acceptable with validity and reliability. Data were analyzed by using independent t test and Spss software version 18. Results: The experimental results indicate that there is a significant difference between post-test scores in experimental and control groups. In other words, the results of this study showed the use of e-portfolio is a significant impact on students' learning in the pharmacology course. Conclusion: This result indicates the effectiveness of electronic portfolio using in pharmacology learning, in contrast to traditional teaching methods and is the scientific testifier to recommend for using this model to teach at the University of Medical Sciences.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد احمدی | ahmad ahmadi
department of educational technology, faculty of psychology and educational science, allameh tabatabaie university, tehran, iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمد رضا علیان نژاد | mohamad reza alian negad
department of management, faculty of managing, tarbiat modares university, tehran, iran
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1294-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-409048.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات