این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۵۱-۶۳
عنوان فارسی
طراحی الگوی کیفیت یادگیری بر مبنای نظریه ارتباط گرایی زیمنس در دانشگاههای مجری آموزش از دور
چکیده فارسی مقاله
زمینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی کیفیت یادگیری بر مبنای نظریه ارتباط گرایی زیمنس در دانشگاههای مجری آموزش از دور بود. روش بررسی: پژوهش حاضر ازنظر هدف،کاربردی و ازنظر روش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده است.جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئتعلمی در دانشگاههای مجری آموزش از دور کشور به تعداد 3380 نفردر سال تحصیلی1395-1394 بود. روش نمونهگیری در مرحله کیفی بهصورت نمونهگیری هدفمند شامل 10 نفر از خبرگان آموزش از دور و در مرحله کمی شامل نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی بوده است.تعداد نمونه 380نفر میباشد. در این پژوهش برای گردآوری دادهها درروش غیرتعاملی از شیوه تحلیلی- اسنادی و درروش پیمایشی از پرسشنامه محقق ساخته استفادهشده است. اعتبار پرسشنامه با استفاده از تحلیل عامل تأییدی بررسی شد. برازش الگو با کاربرد نرمافزار AMOS و برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار8.80 Lisrel vاستفاده گردید. یافتهها: یافتهها نشان داد که فرضیهی پژوهش مبنی بر اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر انگیزه پیشرفت دانشجویان مورد تائید قرار گرفته است و دانشجویان گروه آزمایش نسبت به دانشجویان گروه کنترل در پسآزمون بهطور معناداری، انگیزه پیشرفت بیشتری داشتند. نتیجهگیری: بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که آموزش خودکارآمدی در افزایش انگیزه پیشرفت دانشجویان اثربخش است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت یادگیری، ارتباط گرایی،آموزش از دور
عنوان انگلیسی
Designing a learning quality model based on Siemens Connectionism theory in universities executing distance Education
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aims: The aim of this study was to designing a learning quality model based on Siemens Connectionism theory in universities executing distance Education. Methods: This was an applied research in terms of purpose and descriptive in terms of method and was survey type. The study population consist of all faculty members of distance education universities around the country that counts to 3380 members. The sampling method in the qualitative phase was purposive sampling method (convenient), consist of 10experts in the field of distance Education and in quantitative phase, include stratified random sampling. The number of samples is 380. To gather data, researchers used analytical documents method for non-interactive and self-made questionnaire was used in survey method. Validity was assessed by using confirmatory factor analysis. For data analysis Lisrel v 8.8 and for model fitting AMOS software were used. Results: There is a significant difference between the theoretical and empirical Average indicators of the effectiveness of Siemens Connectionism Theory indicators on the quality of learning in distance education. Difference between the theoretical and empirical Average was More than middle. The highest ranking belongs to the indicators of Ecosystem Learning and other indicators in order of importance and influence are learning network, interact, learn the elements of pressure and formation of learning nodes. Conclusion: To keep pace with global developments in the field of distance Education, there is a need to apply the Siemens Connectionism theory. And if this is done well, it can change into very useful elements in universities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Quality learning, Connectionism theory, distance Education.
نویسندگان مقاله
علی قنبری | ali ghanbari
department of educational sciences, faculty of educational sciences, payame noor university, tehran,iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
مهران فرج اللهی | mehran farajallahi
department of educational sciences, faculty of educational sciences, payame noor university, tehran,iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
زهره اسماعیلی | zohre esmaeily
department of educational sciences, faculty of educational sciences, payame noor university, tehran,iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
محمدرضا سرمدی | mohammad reza sarmadi
department of educational sciences, faculty of educational sciences, payame noor university, tehran,iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1465-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-409049.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات