این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
رویش روانشناسی
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۱۹۱-۲۰۸
عنوان فارسی
بررسی رابطه پنج عامل شخصیت با اضطراب آشکار و پنهان در دانش آموزان دختر مدارس شبانه روزی
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف از پژوهش حاضر،بررسی رابطه پنج عامل شخصیت بااضطراب آشکار و پنهان است .روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد وجامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان شبانه روزی دخترانه منطقه سرولایت (324نفر) بوده که از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده به تعداد 200نفر ،88نفر از مقطع اول متوسطه و 112نفراز مقطع دوم متوسطه به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزارهای تحقیق عبارت بودند از :پرسشنامه شخصیت (NEO) و پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر(STAI) .نتایج نشان داد که در تعامل مولفه های شخصیت، برون گرایی و وظیفه شناسی به طورمثبت ومعنا داری پیش بینی کننده اضطراب آشکار و پنهان بودند وروان رنجوری بطور منفی و معناداری پیش بینی کننده اضطراب آشکار و پنهان بود . تطابق پذیری قابلیت پیش بینی اضطراب آشکار و پنهان را نداشت .گشودگی نسبت به تجربه هم قابلیت پیش بینی اضطراب آشکار را نداشت ولی پیش بینی کننده مثبت و معناداری برای اضطراب پنهان بود. بین اضطراب در مقطع اول و دوم متوسطه تفاوت معناداری مشاهده نشد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژه های کلیدی،شخصیت، اضطراب آشکار،اضطراب پنهان.
عنوان انگلیسی
Relationship between five Factors of personality and state and trait anxiety in girl students of Boarding schools
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The aim of the present study was to investigate the relationship between five Factors of personality with state and trait anxiety. For this purpose from all girls boarding school Sarvelayat (n=324) about 200 student, were selected by random sampling ,That 88 students were studing in Junior high school and 112 students were studing in high school level. . In order to measuring personality and anxiety the student completed McCrae & Costa Personality Questionnaire (NEO) and Spielberger Anxiety Questionnaire (STAI). The data were analyzed by Multivariable Regression and and t-test. The results showed that two Factors of personality : extroversion and conscientiousness can predict the state and trait anxiety positively , and neuroticism predict state and trait anxiety negatively , The Agreeableness could not predict state and trait anxiety. Also Openness Experience could not predict state anxiety, but was a Meaningful and positive predictor of trait anxiety. The result of t test showed that There was not a Meaningful difference between anxiety of students in junior and high school level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, personality, state anxiety, trait anxiety.
نویسندگان مقاله
نرجس خاتون ذبیحی حصاری | narjes khatoon zabihi hesari
payamenoor university
مشهد ، ازادشهر ، امامت 16، نرسیده به چهار راه دوم ، پلاک 41
نشانی اینترنتی
http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-404-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/869/article-869-409968.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهشی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات