این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۳۶-۴۷

عنوان فارسی تحلیل سه سناریوی مختلف در بهینه‌سازی مصرف انرژی و زمان‌بندی در زنجیرۀ تأمین
چکیده فارسی مقاله یکی از مهم‌ترین مباحث در بخش حمل‌و‌نقل مصرف سوخت است. با توجه به یارانه‌ای بودن سوخت در کشور، هم به‌ صرف دولت و هم به ‌صرف بخش خصوصی است که مصرف سوخت در حمل‌و‌نقل کاهش یابد. یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که بحث سوخت در آن اهمیت دارد، حوزۀ صنعت است؛ کاهش مصرف سوخت در این حوزه، علاوه بر مزایای دیگر موجب کاهش هزینه تمام‌شدۀ محصولات نهایی و درنتیجه، رقابتی شدن آن‌ها می‌شود. از سوی دیگر، تمرکز بر روی کاهش مصرف سوخت ممکن است منجر به اختلال در زمان‌بندی تولید و حمل‌ونقل شود. مقالۀ حاضر با مطرح کردن مدلی برای کاهش مصرف سوخت در تولید محصولات نهایی، همزمان بحث زمان‌بندی تولید و حمل‌ونقل را موردنظر قرار می‌دهد. مدل پیشنهادی مؤلفه‌هایی چون تمرکز در تصمیم‌گیری جامع در امر تولید توسط تأمین‌کنندگان، حمل‌ونقل اشتراکی و یکپارچگی زمان‌بندی تولید و حمل‌ونقل را موردنظر قرار می‌دهد. به‌منظور بررسی کارایی مدل پیشنهادی، این مدل با دو مدل رایج در بخش تولید مقایسه شده است. به‌منظور جامع بودن نتیجۀ حاصل از این تحقیق، مقایسه‌ها روی تعداد زیاد و طیف متنوعی از مسائل صورت پذیرفته است. نتایج حاصل نشان از برتری مدل پیشنهادی نسبت‌به مدل‌های رایج در بخش تولید و حمل‌ونقل است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analyzing of Three Different Scenarios to Optimize Energy Consumption and Scheduling in Supply Chain
چکیده انگلیسی مقاله Fuel consumption is one of the main contemporary issues in transportation sector. Because the fuel is subsidized in Iran, reducing fuel consumption has benefits for both the government and private sector. One of the most important areas of fuel consumption is the industry scope. In this area, reducing fuel consumption has important benefits such as reducing the total costs of finished products and increasing its competitiveness capability. On the other hand, focusing on the reduction of fuel consumption could make disruptions in transportation of production scheduling. The present study introduces a model for reducing fuel consumption in manufacturing of finished goods, considering production and transportation scheduling. The proposed model consist of components such as comprehensive decision-making in suppliers production scheduling, shared transportation and integration of production and transportation scheduling. In order to evaluate the effectiveness of the proposed model, it is compared with two conventional models in the manufacturing sector. To achieve a comprehensive result, comparisons have been made on a wide range of different cases. The Results show that the proposed model is superior and better than the current models in production and transportation scheduling.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد علی بهشتی نیا | mohammad ali beheshtinia
semnan-semnan university-industrial engineering department
سمنان- دانشگاه سمنان-گروه مهندسی صنایع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

سید امیر محمد خطیبی | seyed amir mohammad khatibi
semnan-semnan university-industrial engineering department
سمنان- دانشگاه سمنان-گروه مهندسی صنایع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-928-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1260/article-1260-410312.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدیریت
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات