این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
پژوهش های تربیتی
، جلد ۴، شماره ۳۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تأثیر آموزش پذیرش و تعهد بر خودانتقادی و شایستگی در دانشآموزان دارای تجربه خودآزاری
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر تأثیر آموزش پذیرش و تعهد بر خودانتقادی و شایستگی در دانشآموزان دارای تجربه خودآزاری بود. طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری دانشآموزان پسر دورهی متوسطه ناحیه 1 شهرستان تبریز در سال تحصیلی 96-1395بودند. برای انتخاب حجم نمونه از یک مدرسه پسرانه دوره دوم متوسطه و با روش نمونهگیری هدفمند تعداد 26 دانشآموز پسر بر اساس نظر مشاور و معلم مدرسه که تجربه خودآزاری داشتند، انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه 13 نفر (گروه آزمایش) و 13 نفر (گروه کنترل) قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای خودانتقادی تامپسون و زاروف و ادراک شایستگی هارتر و برنامه آموزش اکت استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیره انجام شد. یافتهها نشان داد که آموزش پذیرش و تعهد بر خودانتقادی و شایستگی دانشآموزان دارای تجربه خودآزاری تأثیر دارد (001/0>P). در واقع آموزش پذیرش و تعهد باعث کاهش خودانتقادی و افزایش ادراک شایستگی دانشآموزان دارای تجربه خودآزاری میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودآزاری، ادراک شایستگی، خودانتقادی، پذیرش و تعهد
عنوان انگلیسی
Effect of teaching acceptance and commitment to self-criticism and perceived competence in students with experience of self-injury
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was the effect of teaching acceptance and commitment with self-criticism and perceived competence in students with experience of self-harm. Quasi experimental research design and pretest-posttest control group design. The population of male high school students in the academic year 2016-2017 was the city of Tabriz. To select a sample from a boys' school to two secondary school and purposive sampling of 26 students, according to advisor and teacher at the experience of self-harm were selected and randomly divided into two groups of 13 students (experimental group) and 13 students (control group) were included. To collect the data, Self-criticism questionnaire Thompso & Zuroff, perceived competence, Harter and training acceptance and commitment programs were. Data analysis was performed using multivariate analysis of covariance. Results showed that teaching acceptance and commitment on self-criticism and perceived competence influences students with the experience of self-harm. In fact, active learning and increased self-criticism reduces the perceived competence students with the experience of self-harm can result. Therefore, active education on self-criticism and improvement of competencies students with the experience of self-harm are recommended.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جعفر بهادری خسروشاهی | jafar bahadorikhosroshahi
azarbaijan shahid madani university
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)
نشانی اینترنتی
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1083-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی تربیتی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات