این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های تربیتی
، جلد ۳، شماره ۳۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی جایگاه پرسش و نقش ان در مشاوره فلسفی،زمینه ای نو برای پژوهش در مسایل تربیتی
چکیده فارسی مقاله
این مقاله با عنوان بررسی جایگاه پرسش و نقش آن در مشاوره فلسفی، به دنبال پاسخگویی به این پرسش ها می باشد، 1.پرسش چیست؟ 2.مشاوره فلسفی چیست؟3. جایگاه پرسش در مشاوره فلسفی کدام است؟ 4.پرسش و مشاوره فلسفی چگونه پژوهش در تربیت را متحول خواهد کرد؟برای پاسخگویی به این پرسش ها از روش تحلیلی محتوای کیفی و دیالکتیک با خود استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد: مشاوره فلسفی ابداع دوران جدید است گرچه می توان ریشه های ان را به سقراط باز گرداند. مشاوره فلسفی به مراجعان کمک می کند پرسش هایی اساسی از خود بپرسند و در این رهگذر دهن خود را سازمان دهی کنند و ریشه ای نادرستی افکارشان را کشف کنند. پرسش هم نقش اساسی در فلسفه ورزی دارد و هم اگر قرار باشد در مشاوره فلسفی مورد استفاده قرار گیرد ، نقشی جدی ایفا می کند. مشاوره فلسفی چون یک آغاز و یک ابداع می تواند پژوهشهای تربیتی را تحت تاثیر قرار دهد. و به برخی پرسش های اساسی پاسخ دهد ؛ آیا باید در آموزش و پژوهش در مشاوره تحولی ایجاد شود؟ آیا فلسفه و فلسفه ورزی باید آموزش و پژوهش در سایر رشته های تربیتی را نیز تحت تاثیر قرار دهد؟
کلیدواژههای فارسی مقاله
پرسش، مشاوره، مشاوره فلسفی
عنوان انگلیسی
philosophical questioning , a new era in education research
چکیده انگلیسی مقاله
this article is about to answere the following questions : what is a question ? ,what is philosophical questioning? and how important are questions in philosophical therapy ? ....and many more such questions which are essential and vital for anyone who even remotely does any sort of therapy related work , with children and adoults .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
question, therapy , philosophical therapy
نویسندگان مقاله
مریم دیباواجاری | maryam diba vajari
maryam.diba@yahoo.com
نشانی اینترنتی
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-966-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1366/article-1366-410395.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فلسفه تعلیم و تربیت
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات