این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
طب جانباز، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱۶-۲۳

عنوان فارسی بررسی رابطه اضطراب رایانه ای با انگیزه پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و جنسیت دانشجویان جانباز و ایثارگر شهر تهران: سال ۱۳۸۹
چکیده فارسی مقاله چکیده زمینه: اضطراب رایانه ای می تواند موجب اختلال در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان گردد که توجه به آن، موضوعی مهّم در ارتقای سلامت و دانش دانشجویان جانباز است. هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین جنسیت، انگیزه پیشرفت تحصیلی، عزت نفس با اضطراب رایانه ای در بین دانشجویان ایثارگر و جانباز دانشگاه های شهر تهران در سال 1389 انجام گردید. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی بوده که با روش نمونه گیری خوشه ای از جامعه پژوهش، تعداد 200 دانشجوی ایثارگر و جانباز انتخاب گردیدند، داده ها پس از گردآوری بوسیله پرسشنامه معتبر شده، تحلیل گردید. نتیجه: نتایج پژوهش در مورد 200 دانشجوی مورد مطالعه نشان داد که بین انگیزه پیشرفت تحصیلی و اضطراب رایانه ای، ضریب همبستگی برابر0،262- و حدود اطمینان نود و پنج درصد وجود دارد همچنین بین عزت نفس و اضطراب رایانه با حدود اطمینان نود و پنج درصد، ضریب همبستگی 0،358- بود. بحث: عزت نفس تبیین کننده بهتر و قوی تری در پیش بینی اضطراب رایانه ای است که این موضوع می تواند راهنمایی مناسب برای سیاست گزاران اجتماعی و فرهنگی کشور در جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات تحصیلی برای دانشجویان ایثارگر و جانباز کشور باشد . کلید واژه ها: اضطراب رایانه ای، جانباز، دانشجویان، تهران
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اضطراب رایانه ای، جانباز، دانشجویان، تهران

عنوان انگلیسی Survey of Relation between Computer Anxiety with Academic Achievement, Self Esteem and Gender of veterans Students in Tehran: 2011
چکیده انگلیسی مقاله Survey of Relation between Computer Anxiety with Academic Achievement, Self Esteem and Gender of veterans Students in Tehran: 2011 Abstract Background: Computer Anxiety can be caused to learning disorders in students that attention to this issue has a main role for health and knowledge improvement in veteran's students. Purpose: the purpose of this study was to survey of the relationship of academic achievement, self-esteem and gender of graduate of veteran's students with their computer anxiety in Tehran Universes on 2011. Methods & Materials: The type of this study was descriptive analyses that sample consisted of 200 randomly selected students, Data after collecting with questioner was analyzed by Correlation coefficient and Multiple Regression Analysis. Results: The result among 200 students showed that there was a significant negative relationship between self esteem and computer anxiety of students r= -0/358 also was a significant relationship between achievement motivation r= -0/252. Conclusion: Self-esteem is a good predictor of computer anxiety that this can be a guide line for social and cultural policymaker in decrease of study problems for veteran students on country. Key Words: Computer Anxiety, veteran, Tehran
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Computer Anxiety, veteran, Tehran

نویسندگان مقاله لیلا سرآبادانی | lila sarabadani
دانشگاع ع پ ش بهشتی
دبیر خانه هیأت امنا. دانشگاه ع پ شهید بهشتی

اکبر بلوردی | abolhasan bolvardi
دانشگاع ع پ ش بهشتی
دبیر خانه هیأت امنا. دانشگاه ع پ شهید بهشتی

محمد قیاسی | mohammad ghiasi
دانشگاع ع پ ش بهشتی
دبیر خانه هیأت امنا. دانشگاه ع پ شهید بهشتی


نشانی اینترنتی http://www.ijwph.ir/browse.php?a_code=A-10-148-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تشخیص و درمان بیماری ها در قربانیان جنگ
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات