این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه بیمه، جلد ۳۲، شماره ۱، صفحات ۱۰۷-۱۲۶

عنوان فارسی بررسی تأثیر رهبری اصیل بر کسب مزیت رقابتی با تبیین نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی کارکنان
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش، مطالعه و بررسی تأثیر رهبری اصیل بر کسب مزیت رقابتی با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی کارکنان در شرکتهای بیمه در استان ایلام است. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها در زمرۀ تحقیقات توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل مدیران و کارکنان شرکتهای بیمه در استان ایلام که تعداد آنها 584 نفر هستند، است. ابزار گردآوری اطلاعات علاوه بر مطالعات کتابخانه‌ای، پرسشنامه است که روایی آن توسط خبرگان مورد تأیید قرار گرفته است. به منظور بررسی مدل تحقیق از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار پی ال اس استفاده شده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که رهبری اصیل بر مزیت رقابتی تأثیر مثبت معنی‌داری دارد. همچنین رهبری اصیل از طریق توانمندسازی روانشناختی کارکنان نیز تأثیر مثبت معنی‌داری بر مزیت رقابتی در شرکتهای بیمه در استان ایلام دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رهبری اصیل، مزیت رقابتی، توانمندسازی روانشناختی، صنعت بیمه،

عنوان انگلیسی An Examination of the Impact of Authentic Leadership on Achieving Competitive Advantage by Clarifying Mediating Role of Employees' Psychological Empowerment
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study is to examine the effect of authentic leadership on achieving competitive advantage through employees' psychological empowerment in insurance companies in Ilam province. We surveyed 584 employees working in insurance companies in Ilam province. The consistency of the questionnaire is approved by experts. We use structural equations modeling and PLS software to study the research question. Findings indicate that authentic leadership has a significant effect on competitive advantage. Furthermore, the study shows that authentic leadership has a significant effect through employees' psychological empowerment on competitive advantage in insurance companies
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی دهقانی سلطانی | dehghani soltani
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

اردشیر شیری |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه ایلام نویسندۀ مسئول
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ایلام (Ilam university)

حسین فارسی زاده |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

داراب طیبی |
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات یاسوج
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

فرشته فلاحی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)


نشانی اینترنتی http://jir.irc.ac.ir/article_47876_b8fecaa3c812a342693fcaeadc09908c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-414244.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات