این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۹۹-۱۱۸

عنوان فارسی پیش ­بینی خاموشی رقیق در یک موتور توربینی با استفاده از پارامتر بارگذاری
چکیده فارسی مقاله در تحقیق حاضر، برای پیش ­بینی محدوده خاموشی رقیق، روشی جدید براساس ترکیب شبیه­ سازی عددی و نتایج تجربی در یک محفظه احتراق حلقوی مقیاس شده، که دو چرخاننده محوری دارد، ارائه شده است که مبتنی بر پارامتر بارگذاری است. برای محاسبه این پارامتر، با استفاده از نرم­ افزار فلوئنت دو روش ارائه شد که در روش اول فقط بحث انتقال اجزاء مطرح شده و در روش دوم اتمیزاسیون و تبخیر سوخت نیز لحاظ شد تا نتایج دقیق­تری حاصل شود. در تحلیل عددی، مدل اغتشاشی مورد استفاده بوده و روش حل سه ­بعدی، به ­صورت سرد (بدون مدلسازی احتراق) و در شرایط پایا انجام شده است. در نهایت، نتایج این دو روش و همچنین، کد مبتنی بر مدل نیمه ­تجربی با نتایج تجربی مقایسه شد که خطای روش اول و دوم شبیه­ سازی عددی برای پیش ­بینی محدوده خاموشی رقیق به ­ترتیب 11/48 و 1/86 درصد و براساس روش نیمه­ تجربی 46/73 درصد است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Lean Blowout Prediction in a Turbine Engine by using Loading Parameter
چکیده انگلیسی مقاله In the current paper a new approach is provided for prediction of Lean blow out, based on combining cold flow numerical simulations with test results in a particular combustion chamber based on loading parameter. Two approaches are presented to calculate these parameters using Ansys Fluent software. In the first method, only the species transport motif and in second method, the evaporation and atomization of kerosene fuel have been implicated to achieve more accurate results. Finally, the results of these two methods and also a code based on semi-empirical model were compared with experimental results. The errors of the semi-empirical code, first and second numerical methods were obtained as 46.73, 11.48 and 1.86, respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احسان بهزاد |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجتمع دانشگاهی هوافضا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

جاماسب پیرکندی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجتمع دانشگاهی هوافضا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

مهدی جهرمی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجتمع دانشگاهی هوافضا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

مصطفی محمودی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجتمع دانشگاهی هوافضا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)


نشانی اینترنتی http://www.jfnc.ir/article_46215_ba57b5b0548fa858f5a82c763ebf93fe.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/914/article-914-414398.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات