این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی شبیه­ سازی احتراق در موتور تزریق مستقیم با استفاده از محیط متخلخل
چکیده فارسی مقاله محیط ­های متخلخل در مشعل­ها به منظور پایداری احتراق با مخلوط ­های رقیق، افزایش توان خروجی، گسترش محدوده اشتعال­ پذیری و کاهش آلاینده­ های حاصل از احتراق کاربرد زیادی دارند. مشخصه موتورهای احتراق داخلی آینده میزان آلایندگی بسیار کم به همراه کمترین مقدار مصرف سوخت تحت تمام شرایط کارکرد موتور است و این متغیرها وابسته به فرایند تشکیل مخلوط و احتراق است. این هدف با همگن­ کردن فرایند احتراق امکان­پذیر است که کنترل آن­ها در موتورهای احتراق داخلی بسیار مشکل است. در این مقاله، شبیه ­سازی یک موتور تزریق مستقیم انجام گرفته که در سر سیلندر آن فضایی نیمکره ­ای برای محیط متخلخل ایجاد شده که تنها نقش بازیاب را دارد و از لحاظ شیمیایی بی ­اثر است. مطالعه سه­ بعدی جریان و احتراق داخل سیلندر و محیط متخلخل همزمان با یکدیگر با استفاده از کد تصحیح ­شده کیوا انجام شده است. به دلیل نبود نتایج آزمایشگاهی منتشر شده برای موتورهای محیط متخلخل، برای اعتبار نتایج، پخش موج احتراقی گذرا با نتایج آزمایشگاهی مخلوط هوا و متان رقیق در بستر متخلخل مقایسه شده است. سوخت متان داخل موتور محیط متخلخل پاشیده می­ شود و مخلوط رقیقی تشکیل شده و احتراق به طور حجمی اتفاق می­ افتد. تشکیل مخلوط، تغییرات فشار و دما در هر دو فاز جامد و سیال محیط متخلخل و سیال داخل سیلندر به همراه تولید آلاینده­ های مونوکسید کربن و مونوکسید نیتروژن بررسی شده است. همچنین، اثر زمان پاشش روی توزیع فشار و دمای محیط متخلخل و سیال داخل سیلندر در یک سیکل بسته بررسی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موتور تزریق مستقیم، محـیط متخلخل، احتراق همگن،

عنوان انگلیسی ی احتراق در موتور تزریق مستقیم با استفاده از محیط متخلخل
چکیده انگلیسی مقاله متخلخل در مشعل­ها به منظور پایداری احتراق با مخلوط ­های رقیق، افزایش توان خروجی، گسترش محدوده اشتعال­ پذیری و کاهش آلاینده­ های حاصل از احتراق کاربرد زیادی دارند. مشخصه موتورهای احتراق داخلی آینده میزان آلایندگی بسیار کم به همراه کمترین مقدار مصرف سوخت تحت تمام شرایط کارکرد موتور است و این متغیرها وابسته به فرایند تشکیل مخلوط و احتراق است. این هدف با همگن­ کردن فرایند احتراق امکان­پذیر است که کنترل آن­ها در موتورهای احتراق داخلی بسیار مشکل است. در این مقاله، شبیه ­سازی یک موتور تزریق مستقیم انجام گرفته که در سر سیلندر آن فضایی نیمکره ­ای برای محیط متخلخل ایجاد شده که تنها نقش بازیاب را دارد و از لحاظ شیمیایی بی ­اثر است. مطالعه سه­ بعدی جریان و احتراق داخل سیلندر و محیط متخلخل همزمان با یکدیگر با استفاده از کد تصحیح ­شده کیوا انجام شده است. به دلیل نبود نتایج آزمایشگاهی منتشر شده برای موتورهای محیط متخلخل، برای اعتبار نتایج، پخش موج احتراقی گذرا با نتایج آزمایشگاهی مخلوط هوا و متان رقیق در بستر متخلخل مقایسه شده است. سوخت متان داخل موتور محیط متخلخل پاشیده می­ شود و مخلوط رقیقی تشکیل شده و احتراق به طور حجمی اتفاق می­ افتد. تشکیل مخلوط، تغییرات فشار و دما در هر دو فاز جامد و سیال محیط متخلخل و سیال داخل سیلندر به همراه تولید آلاینده­ های مونوکسید کربن و مونوکسید نیتروژن بررسی شده است. همچنین، اثر زمان پاشش روی توزیع فشار و دمای محیط متخلخل و سیال داخل سیلندر در یک سیکل بسته بررسی شده است. .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آرش محمدی |
دانشگاه شهید رجائی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

علی جزایری |
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)

مسعود ضیا بشرحق |



نشانی اینترنتی http://www.jfnc.ir/article_46161_73eff231638ed7945d91026edf311e71.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/914/article-914-414414.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات