این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی عددی اثر تغییر زاویه مشعلها بر پدیده احتراق در دیگ بخار یک نیروگاه منتخب
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، اثر تغییر زاویه مشعل های دیگ بخار بر روی متغیرهای جریان گازی و فرایند احتراق به صورت عددی بررسی شده است. بدین منظور دیگ بخار نیروگاه 320 مگاواتی بندرعباس با ابعاد واقعی در نرم افزار فلوئنت شبیه سازی شده است و معادلات سه بعدی انتقال تکانه، انرژی و گونه های شرکت کننده در واکنش احتراق در فضای محاسباتی به طور کامل حل شده اند. اثر آشفتگی بر جریان سیال و احتراق به ترتیب با استفاده از مدلهای ε-kاستاندارد و اتلاف گردابه درنظر گرفته شده است و برای منظورکردن اثر انتقال حرارت تشعشع مدلP1 به کار رفته است. متغیرهای احتراق و جریان سیال برای زوایای مختلف مشعل ها محاسبه و با یکدیگر مقایسه شده اند. نتایج نشان میدهد که تغییر زاویه مشعل ها راهکار مناسبی برای کنترل شعله ها و دمای قسمت های مختلف دیگ بخار و درنتیجه کاهش آلاینده ها و محافظت از اجزای داخلی دیگ بخار است. نتایج به دست آمده در این تحقیق با نتایج منتشرشده مقایسه شده و رفتار قابل قبولی را نشان می دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
احتراق، زاویه مشعل، شبیه سازی عددی، کوره،
عنوان انگلیسی
عددی اثر تغییر زاویه مشعلها بر پدیده احتراق در دیگ بخار یک نیروگاه منتخب
چکیده انگلیسی مقاله
مقاله، اثر تغییر زاویه مشعل های دیگ بخار بر روی متغیرهای جریان گازی و فرایند احتراق به صورت عددی بررسی شده است. بدین منظور دیگ بخار نیروگاه 320 مگاواتی بندرعباس با ابعاد واقعی در نرم افزار فلوئنت شبیه سازی شده است و معادلات سه بعدی انتقال تکانه، انرژی و گونه های شرکت کننده در واکنش احتراق در فضای محاسباتی به طور کامل حل شده اند. اثر آشفتگی بر جریان سیال و احتراق به ترتیب با استفاده از مدلهای ε-kاستاندارد و اتلاف گردابه درنظر گرفته شده است و برای منظورکردن اثر انتقال حرارت تشعشع مدلP1 به کار رفته است. متغیرهای احتراق و جریان سیال برای زوایای مختلف مشعل ها محاسبه و با یکدیگر مقایسه شده اند. نتایج نشان میدهد که تغییر زاویه مشعل ها راهکار مناسبی برای کنترل شعله ها و دمای قسمت های مختلف دیگ بخار و درنتیجه کاهش آلاینده ها و محافظت از اجزای داخلی دیگ بخار است. نتایج به دست آمده در این تحقیق با نتایج منتشرشده مقایسه شده و رفتار قابل قبولی را نشان می دهد. .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید معصومی |
حمید آب روشن |
نشانی اینترنتی
http://www.jfnc.ir/article_46162_bbeeaf9d17ce7abf4a94c8eca29f5bc4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/914/article-914-414415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات