این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سوخت و احتراق، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی عددی اثر تغییر زاویه مشعل­ها بر پدیده احتراق در دیگ بخار یک نیروگاه منتخب
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، اثر تغییر زاویه مشعل­ های دیگ بخار بر روی متغیر­های جریان گازی و فرایند احتراق به صورت عددی بررسی شده است. بدین منظور دیگ بخار نیروگاه 320 مگاواتی بندرعباس با ابعاد واقعی در نرم ­افزار فلوئنت شبیه­ سازی شده است و معادلات سه بعدی انتقال تکانه، انرژی و گونه­ های شرکت­ کننده در واکنش احتراق در فضای محاسباتی به طور کامل حل شده ­اند. اثر آشفتگی بر جریان سیال و احتراق به ­ترتیب با استفاده از مدل­های ε-kاستاندارد و اتلاف گردابه درنظر گرفته شده است و برای منظورکردن اثر انتقال حرارت تشعشع مدلP1 به ­کار رفته است. متغیرهای احتراق و جریان سیال برای زوایای مختلف مشعل­ ها محاسبه و با یکدیگر مقایسه شده­ اند. نتایج نشان می­دهد که تغییر زاویه مشعل­ ها راه­کار مناسبی برای کنترل شعله­ ها و دمای قسمت­ های مختلف دیگ بخار و درنتیجه کاهش آلاینده­ ها و محافظت از اجزای داخلی دیگ بخار است. نتایج به ­دست آمده در این تحقیق با نتایج منتشرشده مقایسه شده و رفتار قابل قبولی را نشان می­ دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله احتراق، زاویه مشعل، شبیه­ سازی عددی، کوره،

عنوان انگلیسی عددی اثر تغییر زاویه مشعل­ها بر پدیده احتراق در دیگ بخار یک نیروگاه منتخب
چکیده انگلیسی مقاله مقاله، اثر تغییر زاویه مشعل­ های دیگ بخار بر روی متغیر­های جریان گازی و فرایند احتراق به صورت عددی بررسی شده است. بدین منظور دیگ بخار نیروگاه 320 مگاواتی بندرعباس با ابعاد واقعی در نرم ­افزار فلوئنت شبیه­ سازی شده است و معادلات سه بعدی انتقال تکانه، انرژی و گونه­ های شرکت­ کننده در واکنش احتراق در فضای محاسباتی به طور کامل حل شده ­اند. اثر آشفتگی بر جریان سیال و احتراق به ­ترتیب با استفاده از مدل­های ε-kاستاندارد و اتلاف گردابه درنظر گرفته شده است و برای منظورکردن اثر انتقال حرارت تشعشع مدلP1 به ­کار رفته است. متغیرهای احتراق و جریان سیال برای زوایای مختلف مشعل­ ها محاسبه و با یکدیگر مقایسه شده­ اند. نتایج نشان می­دهد که تغییر زاویه مشعل­ ها راه­کار مناسبی برای کنترل شعله­ ها و دمای قسمت­ های مختلف دیگ بخار و درنتیجه کاهش آلاینده­ ها و محافظت از اجزای داخلی دیگ بخار است. نتایج به ­دست آمده در این تحقیق با نتایج منتشرشده مقایسه شده و رفتار قابل قبولی را نشان می­ دهد. .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمید معصومی |


حمید آب روشن |



نشانی اینترنتی http://www.jfnc.ir/article_46162_bbeeaf9d17ce7abf4a94c8eca29f5bc4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/914/article-914-414415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات