این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۳، شماره ۸۴، صفحات ۵۱-۷۰
عنوان فارسی
ارزیابی آزمایشگاهی مدول برجهندگی و خزش دینامیکی مخلوط آسفالتی مسلح شده با الیاف ترکیبی پلیالفین و آرامید فورتا
چکیده فارسی مقاله
با توجه به هزینههای زیاد تولید مخلوط آسفالتی استفاده از افزودنی در مخلوطهای آسفالتی به منظور افزایش دوام و بهبود عملکرد آن امری ضروری است. در تحقیق حاضر درصدهای مختلف الیاف ترکیبی پلی الفین و آرامید فورتا به مخلوط آسفالتی اضافه و آزمایش مدول برجهندگی در دو دمای مختلف و آزمایش خزش دینامیکی در دو شکل بارگذاری مختلف انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که افزودن الیاف فورتا باعث افزایش سختی و مقاومت شیارشدگی مخلوطهای آسفالتی میشود. افزودن 5/1 کیلوگرم الیاف در هر تن آسفالت سبب میشود تا مدول برجهندگی در دو دمای 25 و 40 درجه سانتیگراد به ترتیب به میزان 62 و 242 درصد افزایش یابد؛ بنابراین ملاحظه میشود که افزایش سختی مخلوطهای آسفالتی مسلح شده در دمای بالاتر (40 درجه سانتیگراد)، مشهودتر از دمای متوسط (25 درجه سانتیگراد) است. همچنین مشاهده گردید که افزایش 5/1 کیلوگرم الیاف به مخلوط آسفالتی سبب میشود تا عدد جریان نسبت به مخلوط آسفالتی اصلاح نشده به میزان دو برابر افزایش یابد. مقایسه نمودار خزش برای دو شکل پالس بارگذاری نیمسینوسی و مربعی نشان داد که عدد جریان و شیب مرحله دوم نمودار خزش برای شکل پالس نیمسینوسی به ترتیب حدود دو برابر و نصف مقادیر نظیر برای شکل پالس مربعی با همان فرکانس بارگذاری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Study on Resilient Modulus and Dynamic Creep of Asphalt Mixes Reinforced With Polyolefin – Aramid FORTA Composite Fibers
چکیده انگلیسی مقاله
Due to the high production costs of asphalt mixes, utilization of additives in asphalt mixtures to enhance the durability and performance is necessary. In this study, different percentages of Polyolefin – Aramid FORTA composite fibers were added to the asphalt mix and the resilient modulus testing at two different temperatures and dynamic creep test with two different loading waveforms was carried out. The results indicate that adding fiber increases the stiffness and resistance to rutting of asphalt mixtures. By adding 1.5 kg fiber per ton of asphalt concrete, the resilient modulus of asphalt concrete increased 62% and 242% at temperature of 25 o C and 40o C, respectively. So it is evident that increasing of stiffness in case of fiber reinforced asphalt mixtures at higher temperature (40 ° C) is greater than that at the average temperature (25° C). It was also observed that an increase of 1.5 kg of fibers to the mix causes the flow number to be increased to double of flow number of unmodified asphalt mixture. In addition, comparison of dynamic creep curves under haversine and square loading waveform shows that the flow number and slope of creep curve at second stage are double and half of these values under square loading waveform at the same loading frequency.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا غنی زاده |
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی سیرجان، سیرجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی سیرجان (Sirjan university of technology)
بهنام سلاجقه |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد شاهرود، شاهرود، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود (Islamic azad university of shahrood)
مرتضی رهروان |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات