این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۳، شماره ۸۲، صفحات ۱۲-۲۷
عنوان فارسی
بررسی عملکرد سامانه حملونقل عمومی (مطالعهی ﻣﻮردی شهرستان خرمآباد در استان لرستان)
چکیده فارسی مقاله
ﻣﺪیﺮیﺖ تاکسیها و ﻣﺴﯿﺮﻫﺎی حملونقل تاکسی یﮏ ﭼﺎﻟﺶ ﺟﺪی ﺑﺮای ﻫﺮ ﺷﻬﺮ است و اﺟﺮای ﮐﺎرآﻣﺪ آنیک مسئلهی ﺣﯿﺎﺗﯽ ﺑﺮای شهرداریها و شرکتهای حملونقل اﺳـﺖ . ﻫﻤﭽﻨـﯿﻦ مسیریابی سامانههای حملونقل تاکسیرانی ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺴﯿﺎر پیچیدهای اﺳﺖ ﮐﻪ ﺿﻤﻦ اﺛﺮﮔﺬاری ﺑﺮ ﺑﺎزده ﻋﻤﻠﯿـﺎﺗﯽ و ﻫﺰیﻨـﻪ ﺳـﺎﺧﺖ و بهرهبرداری، ﻧﻘﺶ ﺑﺴﺰایﯽ ﺑﺮ شاخصهای ﻋﻤﻠﮑﺮدی ﻧﻈﯿﺮ ﻣﯿﺰان ﺣﻤﻞ ﻣﺴﺎﻓﺮ، ﺳﺮﻋﺖ ﺳﻔﺮ، صرفهجویی در زﻣـﺎن ﺳـﻔﺮ، ﺗﻐﯿﯿـﺮات ﮐﺎرﺑﺮی زﻣﯿﻦ و اﺛﺮات زیستمحیطی ﺧﻮاﻫﺪ داﺷـﺖ. ﺗﺤﻠﯿﻞ ﭘﻮﺷﺸﯽ دادهها (DEA) روش ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ بهینهسازی است ﮐﻪ بهطور گستردهای ﺑﺮای اندازهگیری ﺑﺎزده ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﻧﺴﺒﯽ سامانههای حملونقل اﺳﺘﻔﺎده میشود. در ایﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﺴﯿﺮﻫﺎی تاکسیرانی در یﮏ ﺳﯿﺴﺘﻢ حملونقل را ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻣـﺪل (CCR) در (DEA) ارزیﺎﺑﯽ میکنیم و یﮏ ﭼﺎرﭼﻮب ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ ﺑﺮای ارزیﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد اراﺋﻪ میکنیم و ﻫﻤﭽﻨـﯿﻦ شاخصهای ورودی و ﺧﺮوﺟﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺑﺎزده ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ و اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺧﺪﻣﺎت ﻫﺮیﮏ از ﻣﺴﯿﺮﻫﺎ را اﻧﺘﺨﺎب میکنیم. ﺳﭙﺲ ﺗﺎﺑﻊ دﺳﺘﺎورد تجزیهوتحلیل میشود و ﻣﺴﯿﺮﻫﺎی تاکسیرانی ﮐﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ بهینهسازی و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﺠﺪد دارﻧﺪ ﻣﺸﺨﺺ میشوند هفت ﻣﺴﯿﺮ تاکسیرانی در ﺷﻬﺮ خرمآباد در استان لرستان ﻧﯿﺰ ﺑﺮای ﮐﺎرﺑﺮد ﻋﻤﻠﯽ انتخابشده اﺳﺖ.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Performance Evaluation of the public transportation system (Case study the Khorramabad city of Lorestan Province)
چکیده انگلیسی مقاله
Taxi transit routes management is facing increasingly serious challenges in every city, and the execution of efficient Taxi management is a pressing issue for municipalities and transportation enterprises. Also, transit systems routing is a hard problem and is effective on construction and operation costs as well as on operational indicators (e.g., ridership, trip speed, trip time decrease, land use modification and environmental impacts). A data envelopment analysis (DEA) is an optimization-based technique used widely to measure relative efficiencies of public transit agencies. This paper evaluates the performance of Taxi routes within a public transit system using the CCR model of the DEA. We construct a conceptual framework of performance evaluation and select appropriate input and output indices to compute the operation efficiency and service effectiveness of each Taxi route. Function-achievement is then analyzed and bus routes, which need to be optimized and regulated, are screened out. Seven Taxi routes of Khorramabad city in Lorestan Province are selected for the practical application.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی علی پور |
کارشناس ارشد مهندسی عمران-راه و ترابری، دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
سید جعفر حجازی | seyed jafar
دکترای مهندسی عمران-راه و ترابری، استادیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات