این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
جامعه شناسی هنر و ادبیات
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۳۹-۱۶۲
عنوان فارسی
واکاوی تقابل یا تعامل ارتباط تصویری با فرآیند جهانی شدن
چکیده فارسی مقاله
با توجه به ارتباطات روزافزون و در هم تنیدگی رو به رشد جوامع ، اثرپذیری جوامع و ملل جهان از فرآیند جهانی شدن غیر قابل انکار است. این مهم و تکیه بر رویکرد بازتاب در جامعه شناسی هنر منجر به آن می شود که بتوان از بازنمایی تاثیرپذیری دوگانه ی تقابلی یا تعاملی از فرآیند جهانی شدن در متن آثار هنری و به طور خاص هنر ـ صنعت گرافیک که محمل ارتباطات بصری در عرصه ی ملی و بین المللی است ، سخن گفت. یکی از مهمترین وجوه این تاثیرپذیری در توجه مجدد به مقولهی هویت ملی است. بنابراین نگارندگان در پژوهش حاضر ، هویت ملی و نحوهی بازتاب آن در جریان افزایش تعاملات و ارتباطات جهانی در عرصه ی ارتباطات تصویری را مورد توجه قرار داده و با روش تحلیل کیفی متن و به کمک نشانهشناسی لایهای به چگونگی واکنش طراحان گرافیک ایران در رابطه با نحوهی بازنمایی هویت ملی در آثارشان در مواجهه با فرآیند جهانی شدن پرداخته اند. آنچه به عنوان بستری برای این بررسی در نظر گرفته شده تمامی آثار بخش اصلی دهمین دوسالانهی جهانی پوستر تهران به عنوان واپسین رویداد مهم در عرصه ی طراحی گرافیک ایران می باشد. نتیجه ی جستار حاضر نمایانگر تمایل تقابل گرایانه ی طراحان در آثارشان از طریق تاکید بر مولفه ی ارزش گذاری نسبت به زبان فارسی از بعد فرهنگی هویت ملی می باشد. کـلید واژه ها: هویت ملی، جهانی شدن، ارتباط تصویری ، دوسالانهی جهانی پوستر، نشانهشناسی لایهای
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analyzing of global culture and national identity challenges in visual communication
چکیده انگلیسی مقاله
Analyzing of global culture and national identity challenges in visual communication Analyzing of global culture and national identity challenges in visual communication Nowadays, the globalization process influence on all fields of art as well as the double impact that this has had on the art of all nations especially Iran .whatever the scientist is considered as global culture (this process influence on the graphic which is carrying the visual communications in the national and international scene.in this paper, I try to consider Iran's national identity and its reflection in the increasing interaction and global communication in Iran's graphics, Because it is not justifiable ,due to lack of research, The way effectiveness of this group of artists which is considered as globalization and global culture.in this paper ,research based on ) the tenth Social and cultural posters (main part )and final Tehran International Poster Biennial. And also in this paper, I try to survey the way of the Iranian Graphic Designers in relation to the representation of national identity in their work in the face of the globalization process based on a layer semiotic theory and also Views or focus of this group of artists of Iranian on national identity. Key words: national identity, globalization, culture, a layer semiotic
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید نظری |
دانشکاه ازاد سنندج
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی سنندج (Islamic azad university of sanandaj)
نشانی اینترنتی
http://jsal.ut.ac.ir/article_62257_a11f44748fdcf59be2ab550501562a44.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/746/article-746-414951.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات