این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۱۶، شماره ۱۹، صفحات ۳۱-۵۱
عنوان فارسی
ارزیابی تاثیر بانکداری الکترونیکی بر روی سودآوری بانک سپه ( مطالعه موردی استان آذربایجانشرقی )
چکیده فارسی مقاله
اولین سودی که بانکها از ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی میبرند نام تجاری بهتر (برند) و توانایی پاسخگویی بهتر به خواستههای مشتریانش هست. بانکهایی که چنین سرویسهایی را ارائه میدهند به عنوان رهبران پیادهسازی تکنولوژی در فضای کسب و کار شناخته میشوند. هدف اصلی این رهبران به حداکثر رساندن سود برای صاحبان و ذینفعان میباشد. از دیدگاه بانکها، بانکداری الکترونیکی یعنی معاملات بسیار کم هزینه در مقایسه با بانکداری سنتی است. لذا در این پژوهش به بررسی تاثیر بانکداری الکترونیکی بر سودآوری بانکهای سپه در استان آذربایجانشرقی پرداخته شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است. در این تحقیق برای آزمون فرضیهها از مدل رگرسیون خطی چند متغیره و برای تحلیل دادهها از روش تلفیقی (پنل دیتا) و بازه زمانی 1383 تا 1393 استفاده شده است. متغیر وابسته مورد استفاده در این تحقیق بازدهی دارایی است که از نسبت سود بانک به داراییهای بانک حاصل شده است و معیاری برای سودآوری و تلاش مدیران بانکها در سودآوری است. متغیرهای توضیحی نیز عبارت است از دستگاههای خودپرداز که معیار اصلی بانکداری الکترونیکی است، کارتهای اعتباری، دستگاههای رمزساز و سهم بازار که از نسبت سپردههای بانک به کل سپردههای بانکهای منتخب حاصل شده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که دستگاههای خودپرداز و سهم بازار اثر مثبت و کارتهای اعتباری صادر شده از سوی بانک سپه اثر منفی بر سودآوری بانک سپه در استان آذربایجانشرقی میگذارد
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of e-banking on the profitability of the branches of Bank Sepah in the East Azerbaijan Province
چکیده انگلیسی مقاله
The first profits that banks make out of giving e-banking services are a better commercial brand and a better power of accountability to their customers’ wants. Banks which give such services are recognized as the leaders of implementing technology in the business atmosphere. The main goal of these leaders is to maximize the earnings or profits for the owners and the beneficiaries. From banks’ point of view electronic banking (e-banking) means very inexpensive transactions in comparison with traditional banking. Therefore, in this study we are going to assess the influence of e-banking on the profitability of the branches of Bank Sepah in the East Azerbaijan Province. The present study in terms of purpose is an applied research. In this study to test the hypotheses the multivariate linear regression model is used and for data analysis the mixed model (panel data analysis) is used and the span of the research is since 2004 up to 2014. The dependent variable which was used in this research was the return on assets which was achieved from the ratio of bank profits to bank assets and is a yardstick for the profitability and the attempts of bank managers toward profitability. Also, the descriptive variables are ATMs which are the main e-banking factor, credit cards, PIN pad devices, and the market share which is selected from the ratio of bank deposits to the whole deposits of the selected banks. The results of the research indicate that ATMs and the market share have a positive influence and the credit cards which are issued by Bank Sepah have a negative influence on the profitability of Bank Sepah in the East Azerbaijan Province
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هدایت حسین زاده |
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-338-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/598/article-598-416004.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات