این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۶، شماره ۱۱۳، صفحات ۵۹-۶۶

عنوان فارسی اتصال ترکیبی چسب جوش؛ روشی کارآمد در کاهش وزن خودروها
چکیده فارسی مقاله امروزه کاهش آلایندگی خودروها و افزایش استحکام سازه آنها به جهت ایمنی بیشتر در تصادفات، دو هدف عمده­ای هستند که محرک نوآوری­های روزافزون در صنعت خودروسازی شده است. در دهه گذشته، به‌کارگیری اتصالات ترکیبی بر پایه اتصالات چسبی در سازه بدنه خودرو به‌جهت محدودیت‌های اتصالات پیشین و مزایای ویژه­ای که چسب به ارمغان آورده است، بسیار مورد استقبال خودروسازان قرار گرفته است. در این میان، اتصال ترکیبی جوش نقطه­ای - چسب بیشترین کاربرد را دارد که در این نوشتار علاوه بر بیان مزایای آن به توضیح چگونگی ایجاد این اتصال و پارامترهای مؤثر بر آن پرداخته شده است. در نهایت نتیجه­گیری می­گردد که جهت دستیابی به بهترین استحکام در این اتصال ترکیبی، شناخت پارامترهای طراحی بسیار حائز اهمیت است و متداول­ترین روش ایجاد این اتصال ترکیبی آن است که نخست چسب در موضع آماده­سازی‌شده اعمال و پس از آن جوش نقطه­ای به سرعت ایجاد شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدحسن شجاعی فرد | mohammad hassan
استاد دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

حامد سعیدی گوگرچین | saeidi googarchin
استادیار دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

محمدرضا غیبی | mohammad reza
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_26390_de50332075cab59b0e3fb559bf7ff85f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-416150.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات