این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
فیض
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۷۸-۸۳
عنوان فارسی
بررسی دانش و نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانههای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی کاشان
چکیده فارسی مقاله
سابقه و هدف: با توجه به اهمیت رسانههای آموزشی و عدم اطلاع از نحوه به کارگیری آنها توسط اساتید در دانشگاه متبوع و به منظور تعیین دانش، نگرش و عملکرد اعضاء و هیئت علمی از رسانههای آموزشی این تحقیق انجام گرفت. مواد و روشها: این تحقیق توصیفی بر روی کلیه اعضاء هیئت علمی دانشگاه انجام گرفت و در آن آگاهی بر اساس میزان دانش نمونهها درباره رسانههای آموزش و نگرش اعضاء هیئت علمی بر اساس طیف لیکرت بررسی شد. همچنین عملکرد آنان با مشاهده مستقیم از به کارگیری رسانههای آموزشی تعیین شد. با توجه به امتیاز کسب شده افراد بررسی شده در سه طیف خوب، متوسط و ضعیف طبقهبندی شدند. یافتهها: تحقیق روی 97 نفر شامل 38 نفر (2/39 درصد) اعضاء هیئت علمی بالینی و 59 نفر (8/60 درصد) هیئت علمی علوم پایه پزشکی انجام شد. تعداد نمونهها در دانشکده پزشکی 8/58 درصد، دانشکده پرستاری و مامایی 7/22 درصد و دانشکده بهداشت و پیراپزشکی 6/18 درصد بود. مـیزان آگاهی از رسانههای آمـوزشی 12 درصد خوب، 54 درصد متوسط و 34 درصد ضعیف نشان داده شد. میزان نگرش اعضاء هیئت علمی نسبت به رسانههای آموزشی 3/11 درصد خوب، 5/48 درصد متوسط و 2/40 درصد ضعیف بود و میزان عملکرد اعضاء هیئت علمی در مورد رسانههای آموزشی 3/25 درصد خوب، 4/30 درصد متوسط و 3/44 درصد ضعیف نشان داده شد. نتیجهگیری: به نظر میرسد که آگاهی، نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانههای آموزشی در حد نازل باشد و با توجه به تأثیرگذاری دورههای آموزش بر کیفیت آگاهی، نگرش و عملکرد آنها برگزاری این دورهها را برای اساتید دانشگاه توصیه مینماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آگاهی، نگرش و عملکرد (K.A.P)، رسانههای آموزشی
عنوان انگلیسی
Surveying the knowledge, attitude and practice of Kashan faculty member towards educational media
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Educational media have utmost importance however, their proper application is not clarified for faculty members. The present study was performed to determine the role of educational media on knowledge, attitude and practice of Kashan faculty members. Materials and methods : All Kashan faculty members have enrolled. Their knowledge was assessed based on subjects' knowledge towards educational media, while their attitude was evaluated by Likert test. Meanwhile, their practice was evaluated by direct observation of their usage of media. Finally, subjects were assigned in 3 groups of poor, moderate, and good. Results : The study population included 38 clinicians and 59 basic scientists. Good knowledge, attitude, and practice was reported in 12, 11.3, and 25.3% of faculty members, respectively. However, 34, 40.2, and 44.3% revealed to have poor knowledge, attitude and practice, respectively. Conclusion : Results have revealed that Kashan faculty members have poor knowledge, attitude and practice of educational media. Thus, they are strongly candidated for educational programs
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Knowledge, Attitude, Practice, Faculty member
نویسندگان مقاله
سید اصغر رسولی نژاد | sayed asghar rasoulinejad
faculty of nursing amp;amp; midwifery, kashan medical science university, kashan, iran
دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشکده پرستاری مامایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کاشان (Kashan university of medical sciences)
حمید بهنیا | hamid behnia
عبدالحسین داوودآبادی | abdolhossein davoodabadi
سید وحید رسولی نژاد | sayed vahid rasoulinejad
نشانی اینترنتی
http://feyz.kaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-210&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات