این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۱۴۱-۱۵۹

عنوان فارسی بررسی تأثیر سرمایۀ اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری‌های بنیادی با در نظر گرفتن نقش میانجی کسب دانش
چکیده فارسی مقاله سازمان­های یادگیرنده و نوآور امروزی در این محیط ناپایدار و متلاطم به پشتوانۀ سرمایۀ اجتماعی درون و برون سازمانی می­توانند امیدوار به بقا و رشد باشند. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر سرمایۀ اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری­های بنیادی با نقش میانجی کسب دانش است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی بوده و از نظر گردآوری اطلاعات، توصیفی- همبستگی می­باشد. جامعۀ آماری تحقیق شامل 113 شرکت فناور و نوآور حاضر در نمایشگاه بین­المللی تهران است که با شیوۀ سرشماری توزیع و جمع­آوری شد که از این میان 90 پرسشنامۀ استاندارد قابل استفاده بوده است. روایی سازۀ پرسشنامۀ تحقیق با کمک آزمون تحلیل عاملی اکتشافی بررسی و به­منظور مطالعۀ پایایی پرسشنامۀ تحقیق نیز از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد. در پایان برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده، از آمار توصیفی و استنباطی و از نرم­افزارهای SPSS 20وSmart Pls.2.M3 استفاده شد. یافته‏های تحقیق تأثیر مثبت سرمایۀ اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری­های بنیادی را نشان می­دهد. همچنین نتایج نشان داد که کسب دانش بر نوآوری­های بنیادی نیز تأثیر مثبت دارد. از دیگر نتایج تحقیق می‏توان بر تأثیر منفی بُعد رابطه‏ای سرمایۀ اجتماعی بیرونی بر رابطۀ بین کسب دانش و نوآوری­های بنیادی اشاره کرد. ظرفیت جذب ادراک شده و موانع فرهنگی بر رابطۀ بین کسب دانش و نوآوری­های بنیادی تأثیری نداشته­اند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Internal and External Social Capital on Radical Product Innovation in the Study of Innovative Companies in Tehran International Fair
چکیده انگلیسی مقاله Managers try to make efficient use of their capital to create competitive advantage, innovation and maintain their position in the market. One of the most important tools for achieving this goal is to strengthen and enhance the social capital in order to achieve radical innovation and to create a competitive advantage. This study is "The Impact of internal and external social capital at the same time the fundamental innovation" on the innovative and technological organizations. Therefore, after studying the literature, various aspects of social capital and radical innovation were identified and after the survey of experts, questionnaire prepared and distributed and collected from the study population of 113 companies and 90 questionnaires were completely done. To analyze the data both descriptive and inferential statistics were used. To describe the variables, SPSS 16 & Smart Pls.2.M3 software were used. The result indicates the positive impact of internal and external social capital on radical innovation. It was also found that the knowledge acquisition also has a positive effect on innovation. Also, the impact of the external relational social capital on the relationship between knowledge acquisition and radical innovation was negative. Absorptive capacity and cultural barriers do not affect the relationship between knowledge acquisition and radical innovation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اسماعیل شاه طهماسبی |
دکترای مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محمد رحیم اسفیدانی | mohammad rahim
استادیادانشکده مدیریت ر دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سید سعید قوام شهیدی | seyed saeed ghavam shahidi
کارشناس ارشد رشته mba، گرایش بازاریابی، پردیس البرز دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_62304_60956cb5077b0c7ef49923dcdec3b637.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-416930.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات