این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۵۱-۵۳
عنوان فارسی
نکاتی پیرامون مرجعیت علمی با نگاهی به نقشآفرینی دانشجویان در تحقق آن و موانع موجود
چکیده فارسی مقاله
مرجعیت به معنای مراجعه مستمر دیگران به یک فرد یا سازمان بدلیل قابلیت ها و پتانسیل های آن فرد یا سازمان تعریف شده است (1). مرجعیت علمی و آینده نگاری یکی از بسته های 11 گانه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است. به جهت آشنائی مقدماتی با مصداق این تعریف در شرایط موجود و نزدیک کردن ذهنیت با مفهومی که بیان گردید باید گفت یکی از مصادیق مهم مرجعیت که نقداً می توان به آن اشاره کرد شاخص استنادها (2) یا میزان رجوع دیگران به مقالات است که بیانگر ارزش و کاربرد یک مقاله در یک حوزه است و یا بعبارتی افزایش میزان ارجاعات، بیانگر مرجعیت نویسنده یا یک کشور و یا حتی مؤسسه تحقیقاتی و دانشگاه یا مجله خاص در آن موضوع خاص می باشد. پرواضح است که تولید علم به این معنا شرط لازم برای مرجعیت است اما کافی نیست و این مفهوم مدنظر این نوشتار نمی باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مرجعیت علمی، موانع، دانشجو،
عنوان انگلیسی
Tips about Scientific Authority Looking at the Role of Students in Its Realization and Barriers
چکیده انگلیسی مقاله
Background & Objectives: Authority means referring a person to an individual or organization due to the capabilities of that person or organization. For example, an increase in the number of citations represents the authority of the author or a country or even a university or research institute and a special journal on that particular topic. From this point of view, production of knowledge is a necessary item but not sufficient for the scientific authority. Medical students can play an important role in the scientific authority. Materials & Methods: A summer school was administered by Fasa University of Medical Science with the subjects of innovation in medical education and transformation plan, for elite medical students from all universities in Iran. Results: The results of student and teachers’ discussions in the scientific authority workshop affirmed thatforesight and conceptualization along with preliminary studies, feasibility in expression of view points and survey of present approaches, and breaking out of scientific borders by student researches are three major steps in the realization of scientific authority. Conclusion: There are several steps which should be considered in the realization of scientific authority.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پژمان باقری |
مربی، گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی فسا (Fasa university of medical sciences)
ابوالقاسم آوند |
استادیار، گروه زبان، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی فسا (Fasa university of medical sciences)
سید امین کوهپایه | seyed amin
استادیار، گروه فارماکولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی فسا (Fasa university of medical sciences)
رضا همایونفر |
استادیار، گروه تغذیه، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی فسا (Fasa university of medical sciences)
مجتبی فرجام |
استادیار، گروه فارماکولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی فسا (Fasa university of medical sciences)
فاطمه آوند |
کارشناس ارشد زبان، مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی، معاونت آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی فسا (Fasa university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jsums.medsab.ac.ir/article_945_3dd696908804d6367b95132deb8ad3d8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/355/article-355-418468.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات