این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
، جلد ۷۵، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
ارزشیابی روش اعتباربخشی بیمارستانهای ایران
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف : ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستانها نقش بهسزایی در ارتقای کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات درمانی ارائه شده و افزایش کارایی بیمارستانها دارد. اثربخشی سیستم اعتباربخشی به کیفیت و هماهنگی روش اعتباربخشی، استانداردها و ارزیابان اعتباربخشی بستگی دارد. این پژوهش با هدف ارزیابی روش اعتباربخشی از دیدگاه مدیران بیمارستانهای کشور انجام شد. روش بررسی: این پژوهش در سال 1394 با استفاده از یک پرسشنامه با روایی و پایایی بالا انجام شد. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای ساده تصادفی حجم نمونه محاسبه شد. از مدیران 547 بیمارستان کشور نظرسنجی به عمل آمد. از نرم افزار SPSS برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: حدود نیمی از مدیران بیمارستانها از روش ارزیابی اعتباربخشی بیمارستانهای کشور ناراضی بودند. بیشترین نارضایتی به ترتیب مربوط به نبود وحدت رویه بین ارزیابان و نداشتن تجربه و مهارت کافی آنها و کمترین نارضایتی به ترتیب مربوط به نحوه برخورد ارزیابان و کافی بودن تعداد روزهای ارزیابی بود. نتیجه گیری: تدوین شرایط احراز برای ارزیابان که می تواند شامل مدارک تحصیلی ، تجارب کاری، دانش و مهارت حرفه ای، مهارت های ارتباطی، انگیزه کافی و حس شهرت باشد و آموزش حرفه ای ارزیابان و یکسان سازی دید آنها میتواند به بهبود روش ارزیابی اعتباربخشی کمک کند. کلیدواژه: اعتباربخشی، بیمارستان، روش، ارزشیابی
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتباربخشی، بیمارستان، روش، ارزشیابی
عنوان انگلیسی
Evaluation of Hospital Accreditation Method in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Backgrounds and objective: Evaluation and accreditation of hospitals has important role in improving the quality, safety, effectiveness and efficacy of health care in hospitals. The effectiveness of the accreditation System depends on quality and conformity of methods, standard and surveyors. This study aimed to examine the content of hospitals accreditation method from the perspective of the hospital managers. Materials and Methods: The study was conduct in 2015 using a questionnaire with high validity and reliability. Stratified random sampling was used and sample size was calculated.547 hospital managers were surveyed. SPSS software was used for data analysis. Results: About half of hospital managers were not satisfied with the method of hospital accreditation. Most complaints related to lack of reliability between surveyors and enough experience and skills and minimum discontent was about the surveyors’ behavior and adequacy of the number of survey days. Conclusion: Codification of person specification for surveyors which can include qualification, work experience, knowledge and professional skills, communication skills, motivation and professional reputation and training of surveyors and making them more reliable, can improve the hospital accreditation method. Keywords: Accreditation, Hospital, Method, Evaluation
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Accreditation, Hospital, Method, Evaluation
نویسندگان مقاله
فائقه بهبودی فرح بخش |
فائقه بهبودی فرح بخش |
فائقه بهبودی فرح بخش |
نشانی اینترنتی
http://tumj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-956-5&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت خدمات سلامت
نوع مقاله منتشر شده
مقاله اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات