این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی بیوسیستم ایران
، جلد ۴۸، شماره ۲، صفحات ۳۰۵-۳۱۴
عنوان فارسی
اثرات اشکال گوناگون موانع صلب بر نیروی دینامیکی وارد بر یک چرخ محرک برون جاده ای تراکتور در دو حالت محرک و غیر محرک
چکیده فارسی مقاله
در این مطالعه، برهمکنش یک چرخ محرک با ناهمواریهای صلب با در نظر گرفتن پارامترهای سرعت پیشروی، بار روی چرخ، لغزش چرخ، و شکل هندسی مانع و ارتفاع آن بررسی گردید. نیروی وارده بر چرخ در قالب دو مولفه افقی و عمودی با استفاده از یک آزمونگر تک چرخ و در محیط انباره خاک در گروه مکانیک بییوسیستم دانشگاه ارومیه اندازهگیری و ثبت شده است. نتایج حاکی از آن بود که موانع با هندسه مختلف و با عرض و ارتفاع یکسان، از نظر ایجاد نیروی وارده بر چرخ با یکدیگر متفاوت بوده و به ترتیب موانع مثلثی با میانگین نیروی 3/5 کیلونیوتن، قوسی با میانگین نیروی 5/5 کیلونیوتن و ذوزنقهای با میانگین نیروی 6/5 کیلونیوتن کمترین تا بیشترین نیرو را دریافت نمودهاند. آزمونها در قالب یک آزمایش فاکتوریل نشان داد اثر سرعت پیشروی تنها بر مولفه عمودی نیروی وارده بر چرخ معنی دار بوده است اما افزایش ارتفاع مانع و همچنین افزایش بار عمودی به صورت معنیداری منجر به افزایش مولفههای افقی و عمودی نیرو گردیده است. مقایسه دو حالت با وجود لغزش و بدون آن نشان داد که چرخ محرک دارای لغزش مثبت، نیروی افقی و عمودی بیشتری را نسبت به چرخ فاقد لغزش با شرایط مشابه دریافت میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزمونگر تکچرخ، برهمکنش چرخ و مانع، چرخ، مانع،
عنوان انگلیسی
Experimental investigation of dynamic forces of driven and driving off-road tires traversing rigid obstacles with different shapes
چکیده انگلیسی مقاله
The main objectives of this study is to determine the dynamic impact force imparted on a lugged tire due to vertical load, travel speed of the tire, shape and height of the obstacles, and slippage of tire. The tests have been carried out by means of a soil bin facility. Three shapes of triangular, trapezoidal and curved obstacles were used in the study each at three heights of 2, 3 and 4 cm while two wheel load levels of 1 and 2 kN were considered. These results show that by increasing vertical pre-load on the tire, the total dynamic impact force is increased. This increase could be attributed to dependence of vertical inertial forces to the dead load of the wheel axle. The result of analysis shows linear relation between the tire travel speed and total dynamic force. At constant obstacle shape and height, as travel speed increases, the impact force imparted to tire increases. The dynamic force generated in vertical and horizontal directions have shown significant differences. In the other words, increasing height of obstacles result in the increase of vertical component of tire velocity and then increasing momentum of tire which led to enhancement of vertical force.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عارف مردانی کرانی |
دانشیار دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
صاحبه جعفری |
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
اسعد مدرس مطلق | modares motlagh
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://ijbse.ut.ac.ir/article_62472_1782285201cf5dc192f4fdba1539fecd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-420472.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات