این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی بیوسیستم ایران، جلد ۴۸، شماره ۲، صفحات ۲۲۵-۲۳۲

عنوان فارسی شبیه‌سازی برنامه‌ریزی مسیر بهینه آن‌لاین ماشین در مزارع مثلثی شکل با استفاده از الگوریتم ژنتیک
چکیده فارسی مقاله در سال­های اخیر پیشرفت و توسعه دستگاه­های هدایت خودکار در ماشین­ها، به افزایش علاقه برای برنامه­ریزی مسیر به کمک ابزارهای محاسباتی هوش مصنوعی منجر شده­است. مزارع کشاورزی دارای اشکال و طرح­های مختلف و متنوعی می­باشند. در مزارع مثلثی چون طول مسیرها در تمام مزرعه یکسان نیست، بدست آوردن الگوی مناسب حرکت نسبت به مزارعی که شکل چهار وجهی دارند، مشکل‌تر می‌باشد. هدف این پژوهش، شبیه­سازی برنامه­ریزی مسیر بهینه آن­لاین به‌منظور کاهش مسافت و زمان غیرمفید ماشین می­باشد. در این مقاله با استفاده از الگوریتم ژنتیک و نرم­افزار Matlab 2013، الگویی بهینه برای حرکت ماشین‌های کشاورزی هدایت خودکار در مزارع مثلثی شبیه­سازی، و در نهایت این الگوی بهینه در قالب نمودار با الگوهای سنتی مقایسه گردید. نتایج شبیه‌سازی نشان­ داد که الگوی بهینه با اجتناب از دور زدن­های طولانی، قادر ­است مسافت غیرمفید را تا 51 % و زمان غیرمفید را تا 54 % نسبت به الگوهای تردد مرسوم کاهش دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله الگوریتم ژنتیک، الگوی بهینه، هدایت خودکار، مسافت غیرمفید،

عنوان انگلیسی Simulation of online optimal path planning of machinery in triangular-shaped fields using genetic algorithm
چکیده انگلیسی مقاله In recent years, development of automatic guidance systems in machines led to exceeding enthusiasm for route planning using computational tools for artificial intelligence. Farms have different and various shapes and plans. Since the route length is not equal throughout a triangle-shaped field, it is more difficult to achieve a proper moving pattern in comparison with tetrahedral fields. The aim of this study is to simulate the optimal online route planning to reduce the unhelpful distance and time during performing the operations. In this paper, using genetic algorithms and Matlab 2013 software, an optimal model for moving unmanned farm machinery in rectangular farm simulated and finally this optimal pattern was compared with traditional patterns in the form of diagram. The simulation results showed that the optimal model with avoiding long turning methods is able to save approximately 51% in non-working distance and 54% in wasted time compared to the traditional traffic patterns.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فروغ کیهانی نسب | keyhani nasab
دانشگاه محقق اردبیلی، دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیزاسیون
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

ترحم مصری گندشمین | mesri gundoshmian
دانشیار گروه مهندسی بیوسیستم، دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

غلامحسین شاهقلی |
دانشیار گروه مهندسی بیوسیستم، دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)


نشانی اینترنتی http://ijbse.ut.ac.ir/article_62474_ca1e7487eb0d70008cdf9e72052fc2a3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-420474.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات