این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۰، شماره ۳۷، صفحات ۷-۳۲
عنوان فارسی
بررسی تطبیقی نحوه جذب و آمادهسازی دانشجو در مراکز تربیت معلم کشورهای ژاپن، استرالیا و ایران
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف از انجام این پژوهش، بررسی تطبیقی نحوه جذب و آمادهسازی دانشجو در مراکز تربیت معلم کشورهای ژاپن، استرالیا و ایران است. روش این پژوهش تطبیقی )مقایسهای( و بر اساس الگوی بردی است که چهار مرحله توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه را در مطالعات تطبیقی مشخص میکند. نمونه مورد نظر این پژوهش سه کشور ژاپن، استرالیا و ایران است که بر اساس روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدهاند. یافتههای تحقیق نشان داد، کشورهای مورد نظر در این مقاله در بعد پذیرش و جذب در مواردی مثلاً تمام تحصیلات متوسطه و دارا بودن دیپلم، موفقیت در آزمون ورودی به هم شباهت دارند ولی کشورهای ایران و ژاپن نسبت به شغل معلمی و انجام مصاحبههای مختلف در مقایسه با کشور استرالیا در مورد جذب حساستر عمل میکنند، بهطوری که صلاحیتهای اخلاقی، اجتماعی، جسمانی، نداشتن سوء پیشینه، انگیزش و تواناییهای عمومی را بهدقت میسنجند. همچنین در نظام جذب کشور ایران به مواردی همچون سن، معدل و تعهد گرفتن از متقاضیان در ابتدای دوره نیز اهمیت داده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Comparative Study of How to Attract and Prepare Students in Teacher Training Institutions in Japan, Australia and Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The aim of this research is a comparative study of how to attract and prepare students in teacher training institutions in Japan, Australia and Iran. The method of the research is comparative, and based on a range pattern that describes the four stages of description, interpretation, proximity, and comparison in comparative studies. The result showed that three countries of Japan, Australia and Iran, resembles each other in accepting students, such as secondary education and having a diploma, success in entrance exams. But Iran and Japan are more sensitive to teaching and doing interviews about attracting than Australia do. So that the powers of moral, social, physical, clearances, motivation are meticulously assessed. In addition to the items listed in the absorption, in Iran items like age, grade and commitment from the applicants are also important.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود سنگری |
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
سلمان آخش |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_26651_ee5687e1811b92ee1a48cf93299057c1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-421030.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات