این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۲۷۳-۲۸۲
عنوان فارسی
دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری نسبت به ارزشیابی بالینی به روش ۳۶۰ درجه
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یکی از روشهای روبهرو شدن با چالش ارزشیابی بالینی دانشجویان، استفاده از روش 360 درجه میباشد. شناخت دیدگاه و تجربیات دانشجویان به عنوان افراد تحت ارزشیابی نسبت به این روش از اهمیت بالایی برخوردار است. از اینرو، مطالعه حاضر با هدف توصیف دیدگاه و تجربه دانشجویان نسبت به ارزشیابی بالینی به روش 360 درجه انجام شد. روش: در این مطالعه کیفی، دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری که واحد کارآموزی در عرصه کودکان را اخذ نموده بودند، به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. روش جمعآوری دادهها، جلسات گروه متمرکز بود و 27 دانشجوی پرستاری در 4 گروه متمرکز در پژوهش شرکت نمودند. از نرمافزارهای Word و Onenote برای ثبت مصاحبهها و کدهای استخراج شده و از روش تحلیل محتوای کیفی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: تجزیه و تحلیل دادهها منجر به ظهور درونمایه اصلی «جو پویای کارآموزی» گردید که مشتمل بر چهار طبقه «یادگیری فعال، عدالت، ارتباط و نظم و انضباط» بود. نتیجهگیری: نتایج مطالعه حاضر میتواند به مربیان بالینی کمک نماید تا شناخت بهتری نسبت به تجربیات و دیدگاه دانشجویان در مورد این رویکرد ارزشیابی پیدا کنند و در جهت استفاده از این روش برنامهریزی و اقدامات لازم را به عمل آورند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی 360 درجه، تجربیات دانشجویان پرستاری، تحقیق کیفی
عنوان انگلیسی
Nursing Student's Viewpoints and Experiences about Clinical Evaluation by 360 Degree Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Introduction: One way to confront challenges of clinical evaluation of the students is by means of 360 degree method. Understanding experiences and viewpoints of nursing students as evaluatees are very important. Thus, this study aimed to investigate the experiences and viewpoints of nursing students about clinical evaluation by 360 degree approach. Method: In this qualitative study, junior nursing students attending a pediatric internship program were chosen by purposeful sampling. Focus group sessions were held for data gathering. Totally 27 students participated in 4 focus group discussions. For transcription and analysis of interviews Microsoft Word and OneNote software were used and date were analysed using content analysis approach. Results: “dynamic atmosphere of clinical field” was the main theme of study that consisted of four categories; “active learning”, “justice”, “communication”, and “discipline”. Conclusion: Finding of this study can help nursing instructors to gain a better understanding of the nursing students viewpoints toward this evaluation approach and help them take essential steps and plannings towards implementing this approach.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
تابنده صادقی | tabandeh sadeghi
rafsanjan
رفسنجان- دانشکده پرستاری
مجید کاظمی | majid kazemi
rafsanjan
رفسنجان- دانشکده پرستاری
نشانی اینترنتی
http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-318-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/216/article-216-421935.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات