این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۷، شماره بهار، صفحات ۱۶-۳۳
عنوان فارسی
سنجش اصول مسئوولیت اجتماعی شرکت ها با رویکرد استاندارد ISO ۲۶۰۰۰ (مطالعه موردی: شرکت گاز استان مازندران)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان آمادگی شرکت گاز استان مازندران جهت استقرار اصول استاندارد مسؤولیت اجتماعی(ایزو 26000) انجام شده است. به منظور سنجش میزان آمادگی شرکت مورد مطالعه، از الگوی استاندارد مسئولیت اجتماعی که توسط سازمان بین المللی استاندارد تبیین گردید، استفاده شده است و در این راستا، صرفاً اصول تبیین شده در این الگو مورد مداقه قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نظر ماهیت و هدفی که دنبال میکند از نوع پژوهش کاربردی، و بر حسب نحوه گردآوری دادهها، یک تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری در این تحقیق، کارکنان رسمی شرکت گاز استان مازندران به تعداد 442 نفر می باشند. نتایج نشان داد که تمامی ابعاد به عنوان عوامل تاثیرگذار بر استقرار استاندارد مسؤولیتاجتماعی در شرکت مورد مطالعه در حد متوسط قرار داشته و با وضعیت مطلوب فاصله دارند. بر اساس رتبهبندی انجام شده، بعد آمادگی تعامل موثر با نهادهای اجتماعی در شرکت مورد مطالعه، رتبه اول و بعد آمادگی احترام به حقوق انسان با میانگین رتبه آخر را به خود اختصاص داده اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حامد محمدی |
دکتری مدیریت دولتی، کارشناس منابع انسانی شرکت گاز استان مازندران
علی حکیمی |
دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_49252_166b256f7a83c2c58b8b13cc9fbf6aaa.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1063/article-1063-424730.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات