این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۵۵۵-۵۷۴
عنوان فارسی
سنجش روابط میان عوامل تأثیرگذار بر پیادهسازی مدیریت زنجیرۀ تأمین سبز و رتبهبندی شرکتهای حاضر در زنجیرۀ تأمین (مطالعۀ موردی: صنعت کاشی و سرامیک استان یزد)
چکیده فارسی مقاله
مدیریت زنجیرۀ تأمین سبز تأثیر شایان توجهی بر محیطزیست دارد که اساس آن بر یکپارچگی مدیریت محیطزیست و مدیریت زنجیرۀ تأمین برای کنترل آثار زیستمحیطی در چرخۀ عمر محصول بهوسیلۀ تسهیم اطلاعات و هماهنگی و همکاری تمام زنجیرۀ تأمین است. هدف پژوهش حاضر، شناسایی و سنجش روابط میان عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدیریت زنجیرۀ تأمین سبز در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد و رتبهبندی هفت شرکت از شرکتهای موجود در یکی از زنجیرههای تأمین موجود در این صنعت است که طبق توافق خبرگان، بهعنوان شرکتهای مهم و کلیدی آن زنجیرۀ تأمین انتخاب شدند. برای سنجش روابط میان عوامل، از روش دیمیتل فازی و برای رتبهبندی شرکتها، از ادغام نتایج روشهای ویکور فازی و مورا فازی استفاده شده است. عوامل مؤثر از طریق مرور جامع پژوهشهای پیشین شناسایی شد و در نهایت خبرگان از طریق پاسخ به پرسشنامه، 14 عامل را انتخاب کردند. سپس با بهرهمندی از خبرگان و تهیۀ ورودیهای مورد نیاز روشهای تصمیمگیری چندشاخصه، اهمیت عوامل و رتبهبندی شرکتها مشخص شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analyzing the Relationships between Green Supply Chain Management Implementation Factors and Ranking the Organizations in the Supply Chain (Case Study: Ceramic Tile Industry in Yazd Province)
چکیده انگلیسی مقاله
Green supply chain management is based on both integrating the supply chain management and environment management, controls the environmental effects of products in their lifecycle via sharing the information and coordination. The aim of the present study is to identify and analyze the relations between the important factors of green supply chain management of the ceramic tile supply chain in Yazd province and rank the key organizations. Fuzzy DEMATEL method was used to analyze the relations between the factors and fuzzy VIKOR, fuzzy MOORA and fuzzy TOPSIS were implemented to rank the organizations. Fourteen factors were selected through a comprehensive literature review. After gathering the raw data from experts, the organizations were ranked.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا تقی زاده یزدی | mohammad reza taghizadeh yazdi
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
ناهید امراللهی بیوکی | amrollahi biuki
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اردکان، اردکان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اردکان (Ardakan university)
عبدالکریم محمدی بالانی | mohammadi balani
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_62696_23c584964002df7b6cd5951ed090b936.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-424754.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات