این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۶۲۵-۶۵۸
عنوان فارسی
مکانیابی هاب سلسلهمراتبی چند روش حمل و نقلی و چند کالایی در فضای غیرقطعی
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله، مدلسازی و حل مسئلۀ مکانیابی هاب سلسلهمراتبی تکتخصیصه چند کالایی با در نظرگرفتن عدم قطعیتهای موجود و ملاحظات کیفیت خدمتدهی است. شبکۀ هاب سلسلهمراتبی طراحی شده، سه سطحی است که سطح بالا از شبکۀ کامل هابهای مرکزی تشکیل شده است و سطح دوم و سوم بهترتیب، شبکههای ستارهای مربوط به هابهای غیرمرکزی با هابهای مرکزی و مراکز تقاضا به هابها (مرکزی و غیرمرکزی) هستند. در مدل پیشنهادی، با توجه به تابع هدف کمینهکردن مجموع هزینۀ حمل و نقل در شبکه، هزینۀ دیرکرد و هزینۀ فعالسازی مسیر برای خطوط هوایی غیرفعال، در خصوص مکان هابها، نحوۀ تخصیص گرههای غیرهاب به هابها و نوع وسایل نقلیۀ لازم در هر مسیر، تصمیم بهینهای گرفته شده است. برای ارزیابی مدل ارائه شده، از مجموعه داده جمعآوری شده در ایران استفاده شده است. رفتار مدل با تغییرات پارامترها، آنالیز و تحلیل حساسیت شده و نتایج مدیریتی بهدست آمده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Multi-modal and multi-product hierarchical hub location under uncertainty
چکیده انگلیسی مقاله
This paper aims to model and resolve single allocation multi-product hierarchical hub location problem with considering of uncertainty and quality of service. The designed hierarchical hub network has three levels that the top one consists of fully connected central hub nodes and second and third levels are star network of non-central hub nodes with central hub nodes and demand centers to hub nodes (central and non-central), respectively. In the proposed model, objective functions minimizes the sum of transportation and delay costs beside the cost of activating the inactive airline routs, and thereby optimal decision is made on location of hubs, allocation of non-hub nodes to hub nodes and the type of transportation vehicle. For evaluation of the proposed model a collected dataset of Iran is used. Sensitivity analysis of model’s behavior with parameters’ change is done and resulted in management implications.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی شاهین |
کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
محمد سعید جبل عاملی | mohammad saeed
استاد گروه مهندسی صنایع دانشکدۀ مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
آرمین جبارزاده |
استادیار گروه مهندسی سیستم دانشکدۀ مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_59971_d96eca1703825808dd18aa61e8c2ec19.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-424757.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات