این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۷، شماره ۱۸، صفحات ۲۹-۵۲
عنوان فارسی
چالشهای کیفیت ارزشیابی برنامه درسی دوره آموزش مجازی (مورد مطالعه: دانشگاه شهید بهشتی)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، شناسایی چالشهای کیفیت ارزشیابی برنامه درسی دوره آموزش مجازی است. به این منظور از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری 48 نفر از اعضای هیئت علمی آموزش مجازی بود که 42 نفر با توجه به جدول مورگان و با روش تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظرات استادان و کارشناسان حوزه برنامه درسی و آموزش الکترونیکی، تأیید و پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرانباخ 89/0 محاسبه شد. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که کیفیت ارزشیابی برنامه درسی آموزش الکترونیکی در ابعاد مدیریتی- اجرایی (36/2 M:) و تعریفی- حرفهای (51/2M:) با چالش مواجه است. کیفیت ارزشیابی برنامه درسی آموزش مجازی دانشگاه شهید بهشتی با چالشهایی مواجه است که مدیران آموزش مجازی دانشگاه شهید بهشتی میتوانند با اتخاذ تصمیمات منطبق با نتایج پژوهش و اجرای نظام نظارت و ارزشیابی مؤثر به حل موانع موجود اقدام کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامه درسی، ارزشیابی، آموزش مجازی، دانشگاه شهید بهشتی،
عنوان انگلیسی
The Challenges of the Quality Evaluation of Virtual Education Curriculum: The Case of Shahid Beheshti University
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to identify the challenges of the quality evaluation of virtual education curriculum. To this end, the descriptive survey method was used. The study population included the entire virtual education faculty members of Shahid Beheshti University, which were 48 individuals selected as the statistical sample according to Morgan table and proportional stratified random sampling. To collect the data of the study, a researcher-developed questionnaire was applied. Teachers’ and experts’ viewpoints were used to determine the validity of the questionnaire, and the reliability of the questionnaire was calculated 0.89 using Cronbach's alpha. To analyze the data, descriptive statistics (frequency, percentage, mean, standard deviation) and inferential statistics (one-sample t-test and t-test for two independent groups) were employed. The research findings showed that from the faculty members’ point of view, the evaluation of e-learning curriculum at the management and executive dimensions (M: 2.36), and also at the definitional and professional dimensions (M: 2.51) was challenging. The evaluation of e-learning curriculum of Shahid Beheshti University faces some challenges; however, E-learning management of Shahid Beheshti University can solve the problems and obstacles through making decisions in accordance with the results of the study and the implementation of effective systems for monitoring and evaluating.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن روشنی علی بنه سی | roshani ali benasi
دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی، دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
کورش فتحی واجارگاه | fathi vajargah
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
اباصلت خراسانی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_26967_81949424f034e35e51706dbe1261847c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-424774.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات