این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۷، شماره ۱۸، صفحات ۵۳-۸۹
عنوان فارسی
تبیین علل اثرگذار بر مراجعه دانشآموزان به آموزشگاههای آزاد کنکور
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، تبیین علل اثرگذار بر مراجعه دانشآموزان به آموزشگاههای آزاد کنکور است. این پژوهش بهلحاظ هدف کاربردی، با رویکرد تلفیقی (کیفی - کمی) و با استفاده از روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی انجام شده است. جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل مسئولان آموزشگاهها است که با نمونهای به تعداد 15 نفر به شیوه گلولهبرفی انجام شد. در بخش کمی 170 نفر به شیوه نمونهگیری انتساب متناسب از دانشآموزان آموزشگاههای آزاد کنکور شهر تهران انتخاب شده است. در بخش کیفی، محقق با مصاحبههای نیمه ساختاریافته به گردآوری دادهها اقدام کرد. سپس با تحلیل محتوای مصاحبههای انجامشده، مهمترین مفاهیم (با توجه به اهداف) شناسایی و در قالب پرسشنامه محققساخته اقدام به سنجش این مفاهیم شد. روایی پرسشنامه به تأیید استادان و صاحبنظران حیطه مورد بررسی رسید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در تمامی مقولهها به تفکیک، بیش از 0.7 محاسبه شد. در بخش کیفی از نرمافزار تجزیهوتحلیل دادهها (Nvivo) استفاده شد و در بخش کمی همه تحلیلهای آماری با استفاده از نرمافزار spss انجام شد. بر اساس یافتهها، مهمترین علل مراجعه داوطلبان به آموزشگاههای آزاد کنکور به ترتیب برای کسب موفقیت در کنکور، رضایت نداشتن از رتبه سال قبل، پیشرفت تحصیلی و ساختن آینده خود، اثربخش و کافی نبودن آموزشهای رسمی در مدرسه شناسایی شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کنکور، آموزشگاههای آزاد، آموزشوپرورش، نظام آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
Identifying and Prioritizing the Most Important Influencing Factors Leading Students to Go to Private Institutions for University Entrance Exam Preparation
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the research is to identify and prioritize the most important affecting factors that lead students to approach private institutions for University Entrance Exam Preparation. According to its objectives, this is an applied research conducted using mixed (qualitative and quantitative) and exploratory methods. The population of the qualitative part includes the institutions’ officials and experts of educational system, which make up a sample of 15 people in a purposeful snowball method, and, in the quantitative part, 119 were selected by means of accessible sampling of students in Tehran’s private Institutions. In the qualitative part, the researchers employed semi-structured interviews to collect the data. Then, through the content analysis of the interviews, the most important concepts (according to the goals) were detected and then assessed applying a researcher-made questionnaire. The validity of the questionnaire was calculated through the analysis of the confirmatory factor and the reliability was calculated 86/0 by means of Cronbach's alpha coefficient. In the qualitative part, the data analysis software (Nvivo) was used and, in the quantitative part, SPSS was applied to analyze the data. According to review literature and the qualitative and quantitative findings, the most important reasons for volunteers to go to private institutions in order to get ready for University entrance exam is their dissatisfaction with the results of previous years, and lack of effectiveness of schools’ curriculum and inadequate formal education
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیده مریم حسینی لرگانی | seyedeh maryam hosseini largani
عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
رضا محمدی |
عضو هیئت علمی سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_26968_ae348a65655fb6f19dcc12b62f2a3bd3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-424775.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات