این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۷، شماره ۱۸، صفحات ۱۲۷-۱۴۶
عنوان فارسی
تحلیل چندسطحی؛ راهکاری برای خطاهای حاصل از تجمیع دادهها: استفاده از دادههای سطح دانشآموز و معلم تیمز ۲۰۱۱
چکیده فارسی مقاله
مشکل بومشناسی در تحلیل دادههای تجمیع، مشکل آماری جدی در اغلب پژوهشهاست. در این مقاله ضمن توضیح مشکلات مربوط به تحلیلهای تجمیع و تجمیعزدایی، مدلیابی چندسطحی بهویژه مدلیابی خطی چندسطحی (HLM) بهعنوان روشی جایگزین معرفی شده است. پژوهش حاضر از نوع همبستگی است و رابطه میان متغیرها در 6029 دانشآموز پایه هشتم شرکتکننده در آزمون تیمز (2816 دختر و 3213 پسر) که پرسشنامه استاندارد آن را تکمیل کرده بودند، بررسی شد. نتایج بررسی رابطه مقدار تکلیف و مدتزمان انجام آن بر عملکرد ریاضیات دانشآموزان نشان داد که بین متغیر مقدار تکلیف و مدتزمان انجام آن با عملکرد ریاضیات در سطح دانشآموز رابطه معنیداری وجود دارد ولی این رابطه در سطح معلم معنیدار نبود. نتایج همچنین سودمندی تحلیل چندسطحی در دادههای آشیانهای را نشان داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Multiple Analyses as an Alternative Method to Avoid Ecological Problem, Using Students and Teacher Data of Timss 2011
چکیده انگلیسی مقاله
Ecological problem in the analysis of aggregate data is a serious methodological issue in most studies. In the present paper, the problems of Aggregate analysis and disaggregate analysis has been analyzed, and multilevel modeling procedures, specifically Hierarchical Linear Modeling (HLM) as an alternative method is introduced. This research is correlational and has analyzed the relationships of variables among 6029 eighth-grade students (2816 girls and 3213 boys) who had participated in TIMSS 2011 and completed the TIMSS questionnaire. The results showed that there is a significant relationship between Homework time and Homework opportunity with mathematics achievement at students-level; however, it was not significant at teachers-level. The utility of multiple analyses at nested data set were also confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا نقش |
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_26970_e3602f3c4ca3c92301b9a2a6fbd5be19.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-424777.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات