این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۷، شماره ۱۸، صفحات ۱۴۷-۱۶۷
عنوان فارسی
مقایسه فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی در شهر تهران بهمنظور ارائه راههای افزایش توانمندی اعضای هیئت علمی
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق، مقایسه فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی شهر تهران بهمنظور ارائه راههای افزایش توانمندی آنان است. روش پژوهش از نظر نوع دادههای جمعآوری شده، کمّی و ازلحاظ نحوۀ اجرا، توصیفی- پیمایشی است. چکلیستی محققساخته دارای 32 گویه برای بررسی وضعیت پژوهشی اعضای هیئت علمی تهیه شد. همچنین پرسشنامۀ استاندارد اسپریتزر برای شناسایی وضعیت توانمندی اعضای هیئت علمی (پایایی 906/0) استفاده شد. جامعه آماری، همه اعضای هیئت علمی تماموقت (غیر از علوم پزشکی) دانشگاههای دولتی (4685 نفر) و آزاد اسلامی (2602 نفر) شهر تهران در سال تحصیلی 1394-1393 بود. از این میان، 487 نفر از دانشگاههای دولتی و 390 نفر از دانشگاههای آزاد به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. تحلیل دادهها از طریق آزمونهای تی در نرمافزار SPSS صورت پذیرفت. نتایج نشان داد وضعیت پژوهشی اعضای هیئت علمی مورد مطالعه بهتر از حد متوسط بود. با این حال، اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی وضعیت بهتری داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Comparison of Faculty Members’ Research Activities in State and Islamic Azad Universities of Tehran City, with the purpose of Presenting Methods for Faculty Members’ Empowerment
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to compare the research activities of faculty members in state and Islamic Azad universities of Tehran city in order to propose solutions for empowering them. The research Method is quantitative based on data collection and is descriptive-Survey based on its procedure. A researcher-made checklist was prepared including 32 items for evaluating professors’ research status. In addition, Spreitzer’s standard questionnaire (Reliability 0/906) was prepared to identify their empowerment status. The Statistical population of this study consisted of all full-time faculty members at state and Islamic Azad universities in Tehran city at 2014-2015 academic year, which were about 4685 and 2602 individuals, respectively in state and Islamic Azad universities. Accordingly, a sample of 487 and 390 individuals were chosen by Multistage Cluster sampling from each category. Data analysis, which was done by means of T-tests in SPSS software, revealed a desirable status for faculty members’ research activities; however, faculty members at state university had a better status.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
تیمور محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
محمدنقی ایمانی | mohammad naghi
استادیار دانشکده علوم تربیتی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
بهارک شیرزاد کبریا | shirzad kebria
استادیار دانشکده علوم تربیتی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
سیدرسول حسینی | seyyed rasool
استادیار دانشگاه فرهنگیان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فرهنگیان (Farhangian university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_26971_ddd8a3dc8fa6087fadbdc70af115699e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-424778.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات