این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱۷-۳۶

عنوان فارسی مدلسازی عدم تقارن اطلاعات در مساله حمله به شبکه حمل و نقل مواد خطرناک
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، مساله توزیع مواد خطرناک در شرایطی مورد بررسی قرار می‏گیرد که در آن از یک سو، توزیع‏کننده درصدد انتخاب مسیرهای اقتصادی با کمترین هزینه بر روی شبکه است و از سوی دیگر به منظور افزایش ایمنی حمل مواد خطرناک، آژانسی نظارتی به عنوان مهاجم، در صدد است که تصمیم توزیع‏کننده برای عبور از کمان‏های شبکه را تحت کنترل قراردهد و در صورتی‏که توزیع‏کننده از این کمان‏ها عبور نماید، از وی جریمه دریافت نماید. در این تحقیق، تعارض موجود بین دو تصمیم‏گیرنده در حالتی‏که آن‏ها درک یکسانی از اطلاعات شبکه ندارند، در قالب مدلی دوسطحی مدلسازی می‏شود. از آنجا که چنین مساله‏ای از نوع مسایل محاسباتی دشوار محسوب می‏شود و روش‏های دقیق برای حل این مسایل زمانبر است، دو الگوریتم فراابتکاری دوسطحی برای حل مساله توسعه داده می‏شود. همچنین به کمک نتایج حاصل از حل مسایل تصادفی در ابعاد مختلف، کارآیی الگوریتم‏های پیشنهادی در مقایسه با یکدیگر تحلیل می‌شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Modeling and Solving the Hazmat Routing Problem under Network Interdiction with Information Asymmetry
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, we consider the problem of hazardous material distribution where the distributer chooses the routes on the network, and a regulatory agency controls the behavior of the distributer to traverse the specified routes. In these circumstances, the distributer wants to select some routes to minimize the total distributing costs. Most of the time, this occurs due to selecting risky arcs in which more individuals are exposed to risk. To prevent this and increase the capability to deal with the risk of hazardous material transportation through roads, the regulatory agency obliges carriers to traverse through the most secure arcs, though imposing more distribution costs. In reality, two decision makers may have different perceptions or asymmetric information about the network. To apply network interdiction models for real situations, we introduce the information asymmetry for these types of vehicle routing network interdiction problems and investigate its benefits and risks. For this purpose, a bi-level programming model is proposed and two bi-level meta-heuristics are suggested to solve this Stachelberg interdictor-evader game. The computational results showed that the developed co-evolutionary meta-heuristic algorithm could be more effective and more rational than the developed Bi-GA for these problems.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیرسامان خیرخواه | amir saman
دانشیار، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

حمیدرضا نویدی |
دانشیار، دانشکده علوم پایه، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

معصومه مسی بیدگلی | masi bidgoli
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_49107_d97e2561d9ebfbe7ac3a52cb91513ea0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-424998.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات