این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۴۹، شماره ۲، صفحات ۱۶۱-۱۷۰
عنوان فارسی
ارائه یک معیار جدید بمنظور ارزیابی مقاومت لغزندگی روسازی آسفالتی
چکیده فارسی مقاله
اصطکاک سطح یک روسازی نشان دهنده ایمنی روسازی است. ویژگیهای اصطکاکی یک روسازی به مشخصات بافت ریز و بافت درشت سطح آن روسازی بستگی دارد. امروزه محققان به دنبال ارائه روشهایی هستند که با دقت و سرعت بالایی مقاومت لغزشی روسازی را اندازهگیری کنند. راهکارهای ارائه شده در این زمینه بیشتر در محدوده روشهای غیر تماسی ، استفاده از لیزر و تصاویر دیجیتال است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که پردازش تصویر به عنوان یک روش غیر تماسی و با دقت قابل قبول و سرعت بالا، میتواند زمینه خوبی برای تحقیقات بعدی درباره تعیین مقاومت لغزشی روسازی باشد. در این مطالعه سیستم هوشمندی بر مبنای پردازش تصویر معرفی میشود که قادر به آنالیز بافت روسازی و ارائه یک شاخص جدید برای مقاومت لغزشی روسازی با در نظر گرفتن تاثیر اجزای افقی، قائم و قطری بافت روسازی در آن است. با مقایسه نتایج نهایی سیستم پیشنهادی و نتیجه آزمایش پاندول بریتانیایی (BPN) متناظر با آنها میتوان گفت که، سیستم پیشنهادی با بهرهگیری از تکنولوژی پردازش تصویر و بررسی بافت روسازی قادر است بافت روسازی را درک کرده و نتایج تکرارپذیری در ارتباط با قابلیت لغزشی روسازی ارائه کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مقاومت لغزشی،ایمنی،بافت روسازی،پردازش تصویر،سیستم خبره،
عنوان انگلیسی
provide a new criterion to evaluate the skid resistance of asphalt pavement
چکیده انگلیسی مقاله
The friction of a pavement surface indicates safety of a pavement. Pavement friction properties depend on pavement surface’s microtexture and macrotexture characteristics. Recently, considerable attention has been paid by researchers to find new methods and procedures for more accurate and quick measurement of the pavement skid resistance. Most of the proposed approaches in this regard have been in the range of non-contact methods, the use of laser and digital images. It has been found that image processing as a non-contact method with adequate precision and high speed can prove to be a promising and effective approach for further research on determining the pavement skid resistance. In this paper an intelligent system based on image processing is introduced which analyzes the texture of the pavement and presents a new index for pavement skid resistance by taking the effects of horizontal, vertical and diagonal components of its texture into consideration. By comparing the results of the proposed system and the corresponding British pendulum test results (BPN) it can be said that, the proposed system through using the image processing technology and more accurate assessment of pavement textures is capable of better recognizing the pavement textures and can produce repeatable results associated with the pavement skid resistance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فریدون مقدس نژاد |
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
نسرین کریمی ینگجه | karimi yengejeh
دانشگاه صنعتی امیر کبیر
حمزه ذاکری |
hafez
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات