این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۹، شماره ۲، صفحات ۱۲۱-۱۳۰
عنوان فارسی
مدل سازی و شبیه سازی راه اندازی توربین گازی MGT-۷۰
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله رفتار دینامیکی توربینهای گازی توان بالا در مرحلهی راهاندازی تحلیل و ویژگیهای آن بررسی میشود. راهاندازی توربین گاز یک فرایند شبه گذرا است. بنابراین برای ارزیابی مناسب رفتار توربین گاز از فرم انتگرالی معادلات گذرای بقای جرم، مومنتوم، انرژی و در کنار آنها معادلهی حالت گاز کامل استفاده میشود. یک روش جدید برای تحلیل عملکرد کمپرسور پیشنهاد میشود. طبقات کمپرسور به سه دسته (جلویی، میانی، انتهایی) تقسیم میشود که هر کدام منحنی عملکرد متفاوتی در دورهای پایین دارند. همچنین تأثیر استفاده از شیرهای تخلیه طبقات میانی بررسی خواهد شد. در نهایت رفتار دینامیکی توربین گاز 160 مگاواتی مپنا در مرحله راهاندازی شبیهسازی میشود. نتایج شبیه-سازی با دادههای تجربی مقایسه شده و مطابقت خوبی میان آنها دیده میشود. این پژوهش نقش مهم یک براورد دقیق از برنامه راهاندازی (میزان سوخت، شیرهای تخلیه هوا، توان موتور راهانداز) در عملکرد پایدار کمپرسور و به دنبال آن توربین گاز را نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Modeling and Simulation of MGT-70 Gas Turbine start-up procedure
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, the transient behavior of heavy duty gas turbines in the starting regime is analyzed and its characteristics are evaluated. Starting a gas turbine is quasi-transient process. So, the integral form of unsteady conservation equations and the ideal gas state equation are used in order to model the system. A new method is proposed to analyze the compressor performance of gas turbine during start-up condition. Compressor stages are grouped into three categories (front, middle, rear), which each of them have a different performance curve in low-speed. Also, the effects of the inter-stage bleed valves modulation are investigated. Finally, the dynamic behavior of a 160 MW MAPNA gas turbine is simulated during start-up condition. The simulation results are compared with the field data and a good agreement is between them. This research has shown the important rule of an exact estimation of start-up procedure (fuel, blow off valves, power of starter motor) for stable operation of compressor and, eventually, of the gas turbine.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رسول اخگری |
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
علی غفاری |
استاد دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
اسحاق عباسی |
کارشناسی ارشد مکانیک، کرج، ملارد، شرکت توگا
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات