این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۲۳۳-۲۳۴

عنوان فارسی شناسایی عوامل علی موثر برالگوی آموزش های مجازی دانشگاهی در ایران
چکیده فارسی مقاله آموزش های الکترونیکی می تواند نقشی اساسی در آینده نزدیک برای رشد و توسعه کشور داشته باشد. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل علی موثر بر الگوی آموزش های مجازی دانشگاهی در ایران و ارائه مدل است. از این رو مصاحبه های عمیق با نخبگان در حیطه موضوع پژوهش صورت گرفت. نمونه گیری به صورت هدفمند و به روش گلوله برفی دنبال شد و در نهایت 22 مصاحبه کیفی انجام گردید. یافته های پژوهش از طریق روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها بیانگر 80 نشان موثر در الگوی آموزش های مجازی دانشگاهی در ایران بود. این نشان ها در 11مفهوم که شامل: مسائل سازمانی- مدیریت یکپارچه–مزیت رقابتی، کیفیت هدفمند آموزشی- مدیریت دانش– تکنولوژی– سنجش پذیری، سهولت دسترسی–نوآوری وخلاقیت، آینده نگری- شایسته سالاری می باشد طبقه بندی شد.با توجه به یافته های پژوهش راهبردهای اجرایی ارانه گردیده است که می تواند راهگشای مدیران آموزش های مجازی در خصوص اجرای موفقیت آمیز این نوع آموزش ها و پیامدهای حاصل از آن باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identify causal factors affecting the university's virtual learning pattern in Iran Abstract
چکیده انگلیسی مقاله E-learning development in Iran plays a key role in growth and improvement in near future. Main aim of this study was identifying the factors of influencing E-learning under a model in Iranian University. Present study was conducted in-depth interviews with experts in the subject area. Snowball sampling method and 24 qualitative interviews were conducted in order to test findings of research. The results of encryption in were analyzed in three ways: open, axial and selective. The findings indicate that 80 effective marks in virtual academic educational model and theses marks categorized in 11 concept which includes: Organizational issues, integrated management, competitive advantage, targeted educational quality ,knowledge management, technology, measurement, ease of access, innovation and creativity, Foresight and meritocracy. According to the research, executive strategies has been offered, which could be a key guide for virtual educational in relation with successful implementation of this type of education and the consequences of it.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد حبیب ا رود سازقایم مقامی تبریزی | habib ا rod سازقایم maghami tabrizi
دانشکره مریدیت و حسابداری علامه طباطبایی


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات