این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۲۴۰-۲۴۱
عنوان فارسی
رابطه علَی بافت و کارکرد خانواده با رفتارهای تخریبی با میانجیگری نظم جویی شناختی هیجان و نظریه ذهن در دانش آموزان پسر
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف رابطه علَی بافت و کارکرد خانواده با رفتارهای تخریبی با میانجیگری نظم جویی شناختی هیجان و نظریه ذهن انجام گرفت. جامعه آماری دانش آموزان پسر متوسطه شهر اهواز بودند. نمونه ای 384 نفری بصورت تصادفی چند مرحلهای انتخاب گردید. ابزار پژوهش مقیاس رفتارهای تخریبی نبوی و همکاران (1390)، فرم کوتاه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران (2001)، مقیاس نظریه ذهن استیلمن نسخه قمرانی و همکاران (1385)، مقیاس عملکرد عاطفی خانواده مدارس کشور (1392) بود. تحلیل دادهها با روش مدل ساختاری و آزمون بوت استراپ برای بررسی نقش میانجیگری متغیرها در نرم افزار آموس انجام شد. بررسی شاخص های برازش مدل نشان داد مدل اصلاح شده از برازش مطلوبی برخوردار است. همچنین نتایج بوت استراپ نقش میانجیگرانه عملکرد نظریه ذهن و تنظیم شناختی هیجان در ارتباط بین بافت و عملکرد خانواده با رفتارهای تخریبی را تائید کرد. بر اساس نتایج بدست آمده از معنی داری نقش میانجیگرانه نظریه ذهن و نظم جویی شناختی هیجان، میتوان گفت مداخله روی آموزش نظریه ذهن و نظم جویی شناختی هیجان میتواند روی کاهش رفتارهای تخریبی مد نظر قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار تخریبی،نظم جویی شناختی هیجان،نظریه ذهن،
عنوان انگلیسی
The causal relationship and family functioning tissue destructive behaviors mediated by cognitive emotion regulation and theory of mind in male students
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was carried out. The population of high school students were the first in the city of Ahvaz. A random sample of 384 was selected as a cluster. To collect data from destructive behaviors prophetic and colleagues (1390), the short form of cognitive emotion regulation Garnfsky et al. (2001), scale theory of mind Stillman et al. (1385), educational and emotional functioning scale compatibility Family Schools (1392), and the questionnaire was used in the context of family. Data analysis was used fitting indicators to check the structural model and the test model to examine the role of mediating variables in Breaking Bootstrap Amos software. The reliability and validity of the questionnaire, confirmatory factor analysis showed that after removing the poor questions, the questionnaire reliability and validity are desirable. Indices showed the model is a good model fit. The results of the bootstrap theory of mind and cognitive emotion regulation mediating role in the relationship between structure and function of the family confirmed destructive behaviors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی دره کردی |
روان شناس
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات