این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۰، شماره ۳۳، صفحات ۷-۳۲
عنوان فارسی
تدوین چارچوب طراحی بازی های رایانهای آموزشی موضوعات شناختی در سطح خرد و بررسی میزان اثربخشی آن در یادگیری اصول
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، تدوین چهارچوب طراحی بازی های رایانهای برای یادگیری انواع موضوعات شناختی و بررسی میزان اثربخشی آن در یادگیری اصول بود. برای رسیدن به این هدف از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. در بخش کیفی برای بدست آوردن چهارچوب از تحلیل استقرایی و در بخش کمی برای اعتباریابی درونی از نظر متخصصان به روش پیمایشی پرسشنامهای و همچنین برای ارزیابی اعتبار بیرونی از روش آزمایشی پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. با تحلیل دادههای مربوط به مکانیکهای بازیهای رایانهای، 32 مکانیک مهم بازیهای رایانهای استخراج شد و با آموزش انواع موضوعات شناختی مطابقت داده شد. مکانیکهای پیشنهادشده جهت اعتباریابی درونی به 25 متخصص آموزش و بازیسازی ارسال شد و نتایج تحلیل حاصل از ارزیابی اعتبار درونی چهارچوب نشان داد که چهارچوب پیشنهادی برای آموزش موضوعات شناختی ، از اعتبار مناسب و خوبی برخوردار است. همچنین جهت بدست آوردن اعتبار بیرونی چهارچوب پیشنهادی در یادگیری اصول، بر روی 40 دانشآموز در گروههای کنترل و گواه اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس برای بررسی میزان اثربخشی و اعتباریابی بیرونی نیز نشان داد که بین بازی طراحیشده بر اساس چهارچوب پیشنهادی و بازی موجود تفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a framework for designing microcosmic microcosmic computer games and examining its effectiveness in learning the principles
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study was to develop a computer game design framework for learning a variety of cognitive topics and assessing its effectiveness in learning the principles. To achieve this goal, a combination research method was used. In the qualitative section, the inductive analysis was used to obtain the framework and in the quantitative section for internal accreditation, a survey questionnaire was used by experts and a pre-test and post-test with control group were used to evaluate external validity. By analyzing data on computer game mechanics, 32 important computer game engineers were extracted and matched with a variety of topics. The mechanics proposed for internal accreditation were sent to 25 education and training specialists and the results of the analysis of the internal validity of the framework assessment showed that the proposed framework for teaching cognitive subjects had a good reputation. Also, to obtain the external validity of the proposed framework for learning principles, 40 students were enrolled in control groups. The results of covariance analysis to examine the effectiveness of external validation also showed that there is a significant difference between the game design based on the proposed framework and the existing game.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین دهقانزاده |
خدیجه علی ابادی |
بهروز مینایی |
محمدرضا نیلی | mohammad reza
علی دلاور |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_49505_537085f09daae323afc0472e6b4f845f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-425169.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات