این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۰، شماره ۳۳، صفحات ۷۳-۸۴
عنوان فارسی
نقش متغیرهای آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر باهدف نقش متغیرهای آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع علّی - مقایسهای و به لحاظ رویکرد از نوع کلّی است. بر اساس متغیر های شیوهی گزینش (آموزش و پژوهش محور) و کارشناسی مورد پژوهش (مرتبط و غیر مرتبط) دو گروهی و براساس دورههای تحصیلی (روزانه، شبانه و نیمهحضوری) و ترم تحصیلی (اول، دوم و سوم) سه گروهی است. جمعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دورههای روزانه، شبانه و نیمهحضوری رشتههای روانشناسی و مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی بودند که در سال تحصیلی 90-89 به تحصیل اشتغال داشتند. برای توصیف از شاخص های توصیفی، میانگین، انحراف معیار و خط استاندارد برآورد مستقل و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد t میانگین و برای استنباط آماری با توجه به فرضیههای تحقیق از آزمون نقش متغیرهای آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی استفاده شد. نتایج نشان داد اگر چه بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره روزانه، شبانه و نیمهحضوری تفاوت معنیدار به دست نیامده است، امّا میانگین عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه در مقایسه با دانشجویان شبانه و نیمهحضوری بالاتر و عملکرد تحصیلی نیمهحضوری بالاتر از شبانه بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
متغیرهای آموزشی، پیشرفت تحصیلی، آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
The Role of Educational Variables in the Academic Achievement of Master Students of the Faculty of Psychology and Educational Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
This research was conducted with the aim of educational variables in academic achievement of postgraduate students of faculty of psychology and educational sciences. This research is applied in terms of its purpose and in terms of the causal-comparative method and in terms of the general approach. Based on the variables of the selection method (teaching and research-based) and the research bachelor (related and non-related), there are two groups based on the periods of study (daily, night and half-day) and the academic term (first, second and third). The statistical statistic of this research was all students of postgraduate, post-nursing and seminary courses in the fields of psychology and counseling of Allameh Tabataba’i University who were studying in the academic year of 90-89. To describe the descriptive, mean, standard deviation and standard line of independent estimation and one way analysis of variance, t-mean was used for descriptive indexes. According to research hypotheses, the role of educational variables in the academic achievement of postgraduate students of faculty of psychology and education used. The results showed that although there was no significant difference in academic achievement of students in day, night and semi-day courses, the average of academic performance of masters students was higher than that of nursing students and nursing students, and semantic academic performance was higher than nocturnal.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نورعلی فرخی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_49510_5c41d0fc7b945844be4ce806398138d2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-425172.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات