این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۰، شماره ۳۳، صفحات ۱۱۹-۱۷۰
عنوان فارسی
مطالعه و بررسی تأثیر اجرای خطمشیهای آموزش عالی کشور با توجه به ارزیابی برنامههای سوم و چهارم و پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بر عملکرد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش مطالعه و بررسی خطمشیهای احراز شده در برنامههای سوم تا پنجم توسعه در زمینه آموزش عالی با تاکید بر تأثیر این خطمشیها بر عملکرد وزارت علوم،تحقیقات و فناوری،مشخص نمودن نقاط قوت و ضعف برنامهها،عملکرد وزارت علوم و میزان تحقیق هر یک از خطمشیها و اهداف مرتبط باهر یک از سه برنامه و در نهایت ارائه الگویی با توجه به تجربیات پیشین برای فرایند تحقق اجرای خط مشی برنامههای توسعه علم و فناوری برنامه ششم توسعه میباشد.روش این پژوهش «کیفی» با رویکرد «گراندد تئوری» است. برای جمعآوری دادهها از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته با10 نفر از متخصصان و متولیان و برنامهریزان فعال در زمینه آموزش عالی و ساختار دولتی تصمیمگیرنده در باب خطمشیهای آموزش عالی و برنامههای توسعه جمهوری اسلامی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با اتخاذ «روش تحلیل تفسیری اشتراوس و کوربین» و انجام فرایند کدگذاری باز و محوری صورت گرفته و در نتایج تحقیق بر این نکات تاکید میشود که "کیفیت مداری در آموزش عالی "به عنوان مقوله محوری اجرای خط مشی برنامههای توسعه علم و فناوری بر مبنای شرایط علی " مدیریت راهبردی آموزش عالی" در جامعه محقق میشوند. " توسعه متوازن دروندادها و بروندادهای نظام علم و فناوری " شامل پیامدهای تلاش برای اجرای خط مشی برنامههای توسعه علم و فناوری با در نظر گرفتن "زیرساختهای مالی و انسانی" (به عنوان زمینه الگو) طراحی و تبیین شده و منجر به تحقق پیامدها یا "تحقق خط مشی های علم و فناوری" میشوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Study and Impact of Implementation of Iran's Higher Education Policies on the Evaluation of Third, Fourth and Fifth Development Plans of the Islamic Republic of Iran on the Performance of the Ministry of Science and Research and Technology
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to study the obtained profiles in the third to fifth development plans in the field of higher education, emphasizing the impact of these policies on the performance of the Ministry of Science, Research and Technology, identifying the strengths and weaknesses Programs, the performance of the Ministry of Science, and the extent to which each of the lines and objectives related to each of the three programs is presented and, finally, presents a model based on previous experience in implementing the policy implementation plan for science and technology development program VI Development Program This methodology is "qualitative" with the "grounded theory" approach. To collect data, semi-structured interviewing tool with 10 experts and custodians and active planners in the field of higher education and the decision-making government structure on the higher education curriculum and development plans of the Islamic Republic have been used. Data analysis was performed by adopting "Strauss and Corbin Interpretative Analysis Method" and performing an open and axial coding process. In the results of the research, these points are emphasized that "Orbital Quality in Higher Education" as the Axis of Line Execution The science and technology development plans are based on the context of the "strategic management of higher education" in society. "The development of balanced inputs and outputs of science and technology" includes the consequences of trying to implement the policy of development of science and technology with regard to the "financial infrastructure and man" (the papers) design and explanation, leading to the realization of outcomes or " Realization of science and technology policies ".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالرضا بزرگ نژاد |
فاتح شریف زاده |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_49514_f215cbe1bf47c33ac4afe478e45c03b1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-425175.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات