این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۰، شماره ۳۳، صفحات ۱۹۰-۲۰۹
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانشآموزان دوره متوسطه
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانشآموزان دوره متوسطه میباشد.جامعه آماری پژوهش حاضر دانشآموزان دوره متوسطه شهر کرج که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل هستند، میباشد. در این تحقیق از روش نمونهگیری تصادفی استفاده شده است. تعداد آزمودنیها 342 نفر میباشد که با استفاده از pilot و سپس قرار دادن بالاترین انحراف معیار و میانگین در فرمول تعیین حجم نمونه به دست آمده است .ابزار پژوهش، آزمون هوش هیجانی بار.آن و آزمون خلاقیت عابدی میباشد که توسط دانشآموزان دوره متوسطه ، پرسشنامههای این دو آزمون تکمیل گردیده است . تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی (میانگین- فراوانی و...) و آزمون t و آزمون همبستگی پیرسون در آمار استنباطی انجام شد. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانشآموزان دوره متوسطه رابطه معنادار وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش هیجانی-خلاقیت-دانش آموز،
عنوان انگلیسی
The Relationship between Emotional Intelligence and Creativity among High School Students
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the relationship between emotional intelligence and creativity among high school students. The statistical population of the present study is high school students in Karaj, who are studying in the academic year of 1994-94. In this research, random sampling was used. The number of subjects is 342. Using the pilot and then placing the highest standard deviation and the mean in the formula for determining the sample size, the research tool, Barley Emotional Intelligence Test, and Abedi's creativity test were used by the high school students, questionnaires These two tests have been completed. Data analysis was performed using descriptive statistics (mean-frequency, ...), t-test and Pearson correlation test in inferential statistics. The results showed that there is a significant relationship between emotional intelligence and creativity among high school students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
emotional intelligence-creativity-student
نویسندگان مقاله
حمید ملکی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_49516_fc5a26dcbf9f51a8605a19bbf4cf27b1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-425177.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات