این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۰، شماره ۳۳، صفحات ۲۱۲-۲۲۹

عنوان فارسی بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در دانش‌آموزان
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در دانش‌آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است و از نظر روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل 205 نفر از دانش‌آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان می‌باشد که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند و بر اساس جدول مورگان 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت انتخاب نمونه‌های مورد نظر از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای استفاده‌شده است. ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه کیفیت تجارب یادگیری نیومن می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از برنامه کامپیوتری SPSS استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در سطح آلفای 01/0 رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد. (01/0P<). همچنین نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با مؤلفه‌های کیفیت تجارب یادگیری (کیفیت منابع، کیفیت محتوا، انعطاف‌پذیری و رابطه استاد-دانشجو) در سطح آلفای 01/0 رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد. (01/0P<).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study of the relationship between the use of virtual social networks and the quality of learning experiences in students
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigate the relationship between the use of virtual social networks and the quality of learning experiences in high school students in Kashan. This research is applied in terms of purpose and in terms of research method, it is a descriptive correlation type. The statistical population consisted of 205 first grade high school students (girls) in Kashan who were studying in the academic year of 1995-94. According to Morgan table, 100 subjects were selected as sample. A cluster sampling method has been used to select the samples. The research instrument is the Newman Learning Experience Quality Questionnaire. Pearson correlation coefficient was used for data analysis using SPSS computer program. Pearson correlation coefficient showed that there is a positive and significant relationship between the use of virtual social networks and the quality of learning experiences at alpha level of 0.01. (01 / 0P <). Also, Pearson correlation coefficient showed that there is a positive and significant relationship between the amount of use of virtual social networks with the quality components of learning experiences (quality of resources, quality of content, flexibility and student-student relationship) at alpha level of 0.01. (01 / 0P <).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فریبا درتاج |


مریم رجبیان ده زیره | rajabiyan dehzireh


رضا اسدی نژاد |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_49519_abac16a6ecdffb9d77cea559bb700572.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-425179.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات