این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۰، شماره ۳۲، صفحات ۵۲-۶۳

عنوان فارسی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر خودپنداره‌ی دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر آموزش مهارت­های زندگی بر خودپنداره‏ی دانش‏آموزان دارای افت تحصیلی انجام شد. روش پژوهش نیمه‏آزمایشی با طرح پیش‏آزمون-پس‏آزمون با گروه کنترل بود. جامعه‏ی آماری پژوهش شامل کلیه‌ی دانش‏آموزان پسر مقطع متوسطه‏ی شهرستان نمین در سال تحصیلی 93-1392 بودند که از میان آنان، 30 دانش­آموز با افت تحصیلی به صورت تصادفی خوشه‏ای انتخاب‌شده و به‌طور تصادفی در گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. به گروه آزمایش 10 جلسه مهارت‏های زندگی آموزش داده شد. جهت جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه‏ی خودپنداره‏ی کالیفرنیا استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که بین گروه آزمایش و کنترل در مرحله‏ی پس‏آزمون از لحاظ خودپنداره تفاوت معناداری وجود دارد و نمرات خودپنداره‏ی دانش­آموزان گروه آزمایش بالاتر از گروه کنترل بود؛ بنابراین، می‏توان گفت که آموزش مهارت‏های زندگی موجب افزایش خودپنداره‏ی در دانش‏آموزان گروه آزمایش شده است و می‏توان از آموزش مهارت­های زندگی برای افزایش خودپنداره دانش‏آموزان استفاده کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مهارت‌های زندگی، خودپنداره، دانش&،rlm،آموزان، افت تحصیلی،

عنوان انگلیسی Effect of life skills training on self-concept of students with academic failure
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigate the effect of life skills training on self-concept of students with academic failure. The research method was semi-experimental with pretest-posttest design with control group. The statistical population of the study consisted of all high school boy students in Namin city in the academic year of 2012-2012. Among them, 30 students with randomized cluster failure were selected and randomly assigned to the experimental group 15) and control group (15 people). 10 sessions of life skills were taught to the experimental group. A California self-concept questionnaire was used to collect data. The results of covariance analysis showed that there is a significant difference between the test and control groups in the post-test stage in terms of self-concept and the self-concept scores of the students in the experimental group were higher than the control group; therefore, it can be said that skill training Of life have increased self-concept in the students of the experimental group and life skills training can be used to increase student self-concept.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله life skills, self-concept, Students, academic failure

نویسندگان مقاله علی شیخ الاسلامی |


عیسی جعفری |


علی عبادیان |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_49490_224553a955713c1a373d49ce16868ee0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-425182.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات