این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۹، شماره ۳۱، صفحات ۱۲۷-۱۶۲
عنوان فارسی
بررسی نقش واسطهای اعتماد و خودکارآمدی جمعی بر رابطۀ بین رهبری تحولآفرین و عملکرد تیمی (مطالعه موردی: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان)
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش واسطهای اعتماد و کارآمدی جمعی بر رابطه بین رهبری تحولآفرین و عملکرد تیمی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از منظر روش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان است که بر اساس فرمول کوکران 176 نفر و از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و در قالب 10 تیم کاری به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای سبک رهبری تحولآفرین باس و آوالیو، پرسشنامه عملکرد تیمی مایکل وست، پرسشنامه اعتماد سازمانی زارعی و همکاران و پرسشنامه خودکارآمدی فردی و جمعی چن و برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با نرمافزار PLS استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که خودکارآمدی جمعی بر رابطهی بین رهبری تحولآفرین و عملکرد تیمی نقش تعدیلی دارد در صورتی که برای اعتماد سازمانی چنین نقشی مشاهده نگردید
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد سازمانی، کارآمدی جمعی، رهبری تحولآفرین، عملکرد تیمی،
عنوان انگلیسی
Investigating the role of mediators of trust and collective self-efficacy on the relationship between transformational leadership and teamwork (Case study: General Directorate of Education in Hormozgan Province)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the role of trust and collective efficacy mediators on the relationship between transformational leadership and teamwork. This research is applied in terms of the purpose and from the perspective of the method is a descriptive correlation. The statistical population consisted of all the staff of the General Directorate of Education in Hormozgan province, which was selected using the Cochran formula of 176 people and selected by stratified random sampling method in the form of 10 working teams. For collecting data, Boston Leadership Style Leadership Questionnaire, Michael West Teamwork Questionnaire, Zarei & Associates Organizational Trust Inventory and Chen Individual and Individual Self-Efficacy Questionnaire were used for data analysis. Structural Equation Methodology was used with PLS software. The results indicate that collective self-efficacy has a moderating role on the relationship between transformational leadership and team performance, but no such role was found for organizational trust.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی باقری |
محمد حسین رنجبر | mohammad hossein
سمیه تب | تب
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_49447_6165d6242b210228a88675af9b7b1eea.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-425195.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات