این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۰۹-۱۳۲
عنوان فارسی
ارائه مدلی برای پیشبینی عملکرد پایانه کانتینر در بنادر با رویکرد پویایی سیستم
چکیده فارسی مقاله
با توجه به ماهیت علت و معلولی بخش حملونقل دریایی و تأثیر متقابل متغیرها در این بخش و نیز پیچیدگیهای حاکم برآن لازم است تا به کمک ابزارهایی، سیاستهای اتخاذ شده در این بخش مورد آزمون قرارگیرد. دغدغه مورد نظر در این مقاله پیشبینی عملکرد ترمینال کانتینری از حیث تعداد کانتینر تخلیه و بارگیری شده، زمان کل حضور کشتی از زمان ورود به لنگرگاه تا خروج از بندر و در صد اشغال اسکله ترمینال کانتینری میباشد. در این تحقیق، مدل پویای عملکرد ترمینال کانتینر بنادر، با استفاده ازروش پویای سیستمها ارائه شده است. اعتبار مدل پیشنهادی با استفاده از دادههای تاریخی 1384 تا 1394 بندر شهید رجایی مورد تأیید قرارگرفته است. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که با افزایش 1 دستگاه گنتری کرین تعداد کل کانتینرهای جابه جا شده 5/12% افزایش و متوسط زمان کشتی 30% کاهش مییابد. با سرمایه گذاری وساخت یک اسکله تعداد کل تخلیه/ بارگیری 4% افزایش و متوسط زمان کشتی 37% کاهش مییابد. در حالی که با ساخت 1 اسکله و همچنین افزایش یک دستگاه گنتری کرین تعداد کل تخلیه/ بارگیری 37% افزایش و زمان کشتی 45% کاهش مییابد. مدل پیشنهادی کمک مینماید که مدیران، از اثرات تصمیمات و سیاستهای خود در طراحی و توسعه آینده ترمینالهای کانتینری و نتایج آنها تصویر روشنی داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Proposing a Model for Forecasting Port Container Terminal Performance; System Dynamics Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Due to the causal nature of maritime transport sector and interaction of variables in this section as well as the complexities, Systemd ynamics (SD) approach is used to measure and forecast port performance. This paper concerns the performance in terms of the number of container loading and unloading of container terminal, ship turnaround time in port and berth occupied percentage. Historical data of Shahid Rajae port from 1384 to 1394 is used to valid proposed model. The results of simulation show that by increasing one more gantry crane, the container throughput increase 12/5% and the average service time decrease about 30%. By investing and developing one berth more, the throughput increase 4% and average service time decrease about 37%. Whereas by increasing one more gantry crane and berth, the throughput increase 37% and average service time decrease about 45%. The proposed model can help port managers to see the effects of their decisions on future port performance and design policies that lead to desired consequences.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وحید حیدرپور |
دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مصطفی زندیه |
دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
حسن فارسیجانی |
دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مسعود ربیعه |
استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://journal.saim.ir/article_26789_a9d5179078a58706f946b61586dd1e46.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-425327.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات