این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین در تصمیم گیری، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۲۴۱-۲۶۱

عنوان فارسی ارائه چارچوبی مفهومی برای طراحی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی بر مبنای نظریه طراحی عصبی وب‌سایت
چکیده فارسی مقاله امروزه، زندگی فردی و اجتماعی افراد بیش‌ازپیش در فضای مجازی جریان دارد. وب‌سایت، کانال ارتباطی یک کسب‌وکار با ذینفعان و مخاطبان آن است. در ادبیات بازاریابی تأکید زیادی بر این برخورد نخست با مشتری می‌شود، از این‌ رو نحوه طراحی و سازمان‌دهی وب‌سایت به‌عنوان عامل رقابتی مهمی شناخته می‌شود. تئوری بازاریابی عصبی که برداشتی از کارکرد مغز انسان و نورون‌ها درزمینه­ بازاریابی است، در حوزه طراحی وب‌سایت‌های اینترنتی نیز توسعه‌یافته و تئوری «طراحی عصبی» را شکل داده است. نگارندگان ضمن واکاوی مبانی نظری، در مورد الزام‌های آن در طراحی وب‌سایت به‌ویژه وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بحث می‌کنند. روش تحقیق مبتنی بر مطالعه موردی 60 وب‌سایت تجارت الکترونیک در جهان و مطالعه همبستگی میان میزان رعایت الزام‌های طراحی عصبی با رتبه بازدید و مدت‌زمان ماندن افراد در این وب‌سایت‌ها است. نتایج این فرضیه را که میان رعایت الزام‌های طراحی عصبی با رتبه بازید آنها همبستگی معنادار وجود دارد، تایید می‌کند. اما نتایج وجود همبستگی معنادار را میان رعایت الزام‌های طراحی عصبی با مدت‌زمان ماندن افراد در وب‌سایت رد می‌کند. همچنین فرض‌های مرتبط با وجود تفاوت معنادار میان وب‌سایت‌ها با مدل‌های تجاری مختلف تأیید شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی عصبی، طراحی عصبی، درگاه اینترنتی، تجارت الکترونیک،

عنوان انگلیسی Providing a Conceptual Framework for Electronic Commerce Websites Based on the Neuro Website Design Theory
چکیده انگلیسی مقاله Today, more than ever, people spend much of their personal and social life in virtual space. A website is a channel of communication with its stakeholders and audiences. In the marketing literature, there is a great emphasis on the first confrontation with the customers, hence designing a website is known as a significant competitive factor. Neuro marketing Theory that is based on the brain’s function in the field of marketing has been developed in website designing field and has created Neuro Web Design Theory. During literature review analyses the authors discuss the requirement of using this Theory in websites design, especially in shopping websites. The research was based on 60 case studies of shopping websites (collected from Alexa website) in the world and applying correlation test between websites rank and their compliance with Neuro Web Design requirements. The results proved the research hypothesis that there is a significant correlation between Neuro Web Design requirements and websites rank. But results rejected the Hypothesis that there is a significant correlation between Neuro Web Design requirements and the time Spent on the website. Hypotheses of the existence of a significant difference between websites with different Business Models were confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Neuro marketing, Neuro web design, website, E-commerce

نویسندگان مقاله روح الله نوری |
استادیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

آرش کمانگر |
کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://journal.saim.ir/article_26794_ede702b46af06151578d78a2ab47e939.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-425332.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات