این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۲۶۳-۲۶۹

عنوان فارسی بررسی نقش واسطه‌گری تاب‌آوری در رابطه‌ی حمایت تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه­گری تاب­آوری در رابطه­ی حمایت­های تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان بود. با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای، 140 دانشجو انتخاب و پرسشنامه­های حمایت تحصیلی، تاب­آوری و سرزندگی تحصیلی را کامل کردند. داده­ها از طریق تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ها حاکی از اثر مستقیم حمایت تحصیلی اساتید، والدین و همسالان بر تا­ب­آوری بود. همچنین اثر غیر مستقیم حمایت تحصیلی اساتید، والدین و همسالان بر سرزندگی تحصیلی از طریق تاب­آوری نیز مورد تأیید واقع شد. بر این اساس می­توان گفت تاب­آوری رابطه­ی انواع حمایت تحصیلی و سرزندگی تحصیلی را واسطه می­نماید. یافته­های به دست آمده بر نقش حمایت­های تحصیلی در تاب­آور ساختن دانشجویان جهت نیل به سرزندگی تحصیلی تاکید می­کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله حمایت تحصیلی، تاب‌آوری، سرزندگی تحصیلی، دانشجویان

عنوان انگلیسی The study of examined Mediating role of resiliency in the perception of academic support and Academic buoyancy
چکیده انگلیسی مقاله This study examined mediating role resiliency in the perception of academic support and academic buoyancy. Using stratified sampling method, 140 students were selected from virtual and correlation design and fit out academic support, resiliency and academic buoyancy scale. Data were analyzed with path analysis. The results showed that academic support through the resiliency increase the student academic buoyancy. Accordingly, the conclusions of the verification model academic support, resiliency and academic buoyancy among virtual courses students of Payam Noor University.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله academic support, resiliency and academic buoyancy

نویسندگان مقاله داود فتحی | davod fathi
mohagegh ardebili
دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

منا جمال آبادی | mona jamalabadi
shiraz university
دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1410-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کاربست نظریه‌های یادگیری در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات