این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۲۶۳-۲۶۹
عنوان فارسی
بررسی نقش واسطهگری تابآوری در رابطهی حمایت تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهگری تابآوری در رابطهی حمایتهای تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان بود. با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای، 140 دانشجو انتخاب و پرسشنامههای حمایت تحصیلی، تابآوری و سرزندگی تحصیلی را کامل کردند. دادهها از طریق تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها حاکی از اثر مستقیم حمایت تحصیلی اساتید، والدین و همسالان بر تابآوری بود. همچنین اثر غیر مستقیم حمایت تحصیلی اساتید، والدین و همسالان بر سرزندگی تحصیلی از طریق تابآوری نیز مورد تأیید واقع شد. بر این اساس میتوان گفت تابآوری رابطهی انواع حمایت تحصیلی و سرزندگی تحصیلی را واسطه مینماید. یافتههای به دست آمده بر نقش حمایتهای تحصیلی در تابآور ساختن دانشجویان جهت نیل به سرزندگی تحصیلی تاکید میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
حمایت تحصیلی، تابآوری، سرزندگی تحصیلی، دانشجویان
عنوان انگلیسی
The study of examined Mediating role of resiliency in the perception of academic support and Academic buoyancy
چکیده انگلیسی مقاله
This study examined mediating role resiliency in the perception of academic support and academic buoyancy. Using stratified sampling method, 140 students were selected from virtual and correlation design and fit out academic support, resiliency and academic buoyancy scale. Data were analyzed with path analysis. The results showed that academic support through the resiliency increase the student academic buoyancy. Accordingly, the conclusions of the verification model academic support, resiliency and academic buoyancy among virtual courses students of Payam Noor University.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
academic support, resiliency and academic buoyancy
نویسندگان مقاله
داود فتحی | davod fathi
mohagegh ardebili
دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
منا جمال آبادی | mona jamalabadi
shiraz university
دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1410-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کاربست نظریههای یادگیری در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات