این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
، جلد ۲۴، شماره ۳، صفحات ۱۷۳-۱۸۱
عنوان فارسی
پارسین: مدلی مشتمل بر ابزارهای لازم بهمنظور پیادهسازی شبیهساز بیمار در سیستم مدیریت یادگیری
چکیده فارسی مقاله
اهداف: تحقیقات نشانگر آن است که رویکرد آموزش الکترونیکی بهمنظور آموزش در حوزه پزشکی با رضایتمندی کاربران همراه نبوده است. این رویکرد در دهه گذشته نقش ارزندهای در سیستمهای آموزشی مرتبط با صنایع مختلف و حوزههای علمی گوناگون ایفا کرده و با مقبولیت اساتید و دانشجویان روبهرو بوده است. علت اصلی بروز این مشکل در عدم استفاده از سیستمهای شبیهساز بیمار در سیستم مدیریت یادگیری است. هدف از این پژوهش بررسی اجزای آموزش الکترونیکی، بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در راستای اجرای شبیهسازی بیمار و ارائه مدلی متشکل از اجزای مورد نیاز، برای پیادهسازی سیستم شبیهساز بیمار است. مواد و روشها: پس از جستجو بهمنظور حصول اجزای مرتبط با مدلهای آموزش الکترونیکی و انواع سیستمهای شبیهساز بیمار در کتاب یا مقالات معتبر، مراحل تحلیل و طبقهبندی به شیوه علمی انجام گرفت. در نهایت، مدل پارسین برای پیادهسازی شبیهساز بیمار بر اساس نقاط ضعف سایر مدلهای موجود معرفی شد. یافتهها: مدل پارسین ابزارها و تکنیکهای قدرتمندی را در سه گروه نرمافزار، روشها و تکنیکها و تجهیزات پزشکی، بهمنظور پیادهسازی سیستم شبیهساز بیمار در محیط آموزش مجازی ارائه میکند. قابلذکر است که زمینه دستیابی به ابزارهای هر دسته را متخصصان انفورماتیک پزشکی بهمنظور تجهیز محیط آموزش مجازی در اختیار دارند. نتیجهگیری: مهمترین علت عدمموفقیت مدلهای قبلی آموزش الکترونیکی در اجرای سیستمهای شبیهساز بیمار، عدم اشاره دقیق به ابزارهای پیادهسازی است که امکان دستیابی به نتایج مورد نیاز را فراهم میآورد. پیشبینی میشود با این ابزارهای واقعی و قابلحصول در مدل پارسین بتوان هر کدام از انواع شبیهساز بیمار را پیادهسازی کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Parsian: A Model Including the Necessary Tools to Implement Patient Simulation in the Learning Managememt System
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Research has shown that although “Electronic Learning Approach” has played an important role in educational systems related to different industries and various scientific domains in the past decade and accepted by teachers and students, but it is not satisfactory in teaching Medicine domain. Refusing to use patient simulation systems in learning management system is the leading cause of this problem. The aim of this study is to evaluate the electronic learning components and strengths and weaknesses of virtual education to implement patient simulation and present a model consist of required components in order to implement patient simulation system. Methodology: In order to obtain components associated with E-learning models and various types of patient simulation systems, after carrying out a thorough search in books and accredited articles, resources analyzing and classifying procedures were accomplished in a scientific manner. Finally, Parsian model was delivered in order to implement patient simulation system. Discussion: Parsian Model provides powerful tools and techniques in three groups including: 1.software, 2. Techniques and Methods, 3. Medical Equipment, in order to implement patient simulation system in virtual education environment. It should be noted that in order to equip virtual education environment, medical informatics industry professionals can access to the tools of each group. Conclusion: The main reason of failure in the previous models of electronic learning in implementing patient simulation systems is non-referring to implementation tools which can lead to necessary results. It is anticipated that the real and achievable tools mentioned in Parsian model can implement all types of patient simulation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شیرین عیانی |
دکتری انفورماتیک پزشکی، گروه مهندسی کامپیوتر، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی الکترونیکی فار
رفعت بیات |
دکتری جامعه شناسی، قائم مقام و مؤسس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی الکترونیکی فاران مهردانش ، تهران، ایران
سمانه نعمت الهی |
کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیکی، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی الکترونیکی فاران مهردانش ، تهران، ایران
محمد شهرآبادی |
کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیکی، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی الکترونیکی فاران مهردانش ، تهران، ایران
فروغ رحیمی |
استادیار، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشکده پیراپزشکی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
علی سلیمانی |
استادیار، گروه علوم کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملارد، ملارد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی ملارد (Islamic azad university of malard)
نشانی اینترنتی
http://jsums.medsab.ac.ir/article_968_ba5d50afc797cb961783e8ed45dbfe80.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/355/article-355-427070.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات