این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
، جلد ۲۴، شماره ۲، صفحات ۱۲۷-۱۲۳
عنوان فارسی
مقایسه تأثیر شیوههای آموزش سنتی، الکترونیکی و الکترونیکی- سنتی بر یادگیری درس داروشناسی در دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله
اهداف: افزایش روزافزون در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر سبب تغییر در آموزش و شیوههای آن شده و ضرورت پژوهش در حوزه آموزش الکترونیکی را دو چندان کرده است. پژوهش حاضر نیز با هدف مقایسه سه روش آموزش الکترونیکی، الکترونیکی- سنتی و سنتی در یادگیری درس داروشناسی دانشجویان پرستاری، قصد دارد در جهت تحقق تحول آموزش گام بردارد. مواد و روشها: در این مطالعه نیمهتجربی بر اساس روش نمونهگیری مبتنی بر هدف، 90 دانشجوی پرستاری ورودی 1393 و 1394 انتخاب شدند که درس داروشناسی را در ترم دوم سال تحصیلی 1394 داشتند. این افراد پس از اعلام موافقت به مطالعه وارد شدند. دانشجویان بر اساس تخصیص تصادفی به سه گروه آموزشی 30 نفری (الکترونیکی، سنتی و الکترونیکی- سنتی) وارد مطالعه شدند. در پایان دوره، با مقایسه میانگین نمره دانشجویان تحت مطالعه، تأثیر سه روش آموزشی بر نمرات نهایی دانشجویان بررسی شد. یافتهها: بر اساس مقایسه میانگین نمرات آزمون پایان دوره تفاوت معناداری بین سه روش آموزشی مشاهده و مشخص شد که روش آموزش الکترونیکی- سنتی در افزایش نمره دانشجویان موفق بوده است. نتیجهگیری: روش آموزش الکترونیکی- سنتی میتواند روش جایگزینی در آموزش درس داروشناسی دانشکدههای پرستاری استفاده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش الکترونیکی، آموزش سنتی، پرستاری، داروشناسی،
عنوان انگلیسی
A Comparison on the Effects of Traditional, E-learning and Traditional-E learning on the pharmacology course of nursing students
چکیده انگلیسی مقاله
Background and aims: An increasing trend in the use of ICT in the present time has caused some changes in the educational system and its methods so it has doubled the need for researches and studies to be done in this domain. So, this study was to compare three methods: e-learning, Traditional-E learning and traditional learning in the pharmacology lesson of nursing student to move forward for changing the educational system to an effective one. Methods: In this quasi-experimental study, 90 nursing students that have entered university during educational years of 2014 and 2015 and have passed the pharmacology lesson in their second semester were selected, based on purposive sampling methods, and agreed to participate in the study. They were then assigned to three groups that each had 30 students in it (e-learning, Traditional-E learning and traditional learning). By the end of examination they were compared on the mean results of their final tests and the impact of the three different methods were examined. Findings: Based on the results of the mean final scores of the students at the end of test we found out that the difference between the three methods was significant. It was concluded that the Traditional-E learning method was successful for students due to an increase in their final results. Conclusions:Traditional-E learning method can be used as an alternative in teaching pharmacology for nursing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
E-learning, nursing, pharmacology, traditional learning
نویسندگان مقاله
امیرحسین کیذوری |
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه حکیم سبزواری (Hakim sabzevari university)
محسن صادق پور |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jsums.medsab.ac.ir/article_959_9045707569db0dec8761e8145fcf2c01.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/355/article-355-427079.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات