این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۱۳-۲۳
عنوان فارسی
مروری بر محیط کسبوکار در ارتباط با سرمایه اجتماعی و هنجارهای اخلاقی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: تضمین سرمایه اجتماعی، آزادی جریانهای محیط کسبوکار و اخلاقمداری را افزایش میدهد و مانع بروز ناهنجاریهای اخلاقی در جامعه میشود. بهمنظور رسیدن به توسعه محیط کسبوکار، لزوم توجه به احیا و آمادهسازی بسترهای لازم اعم از اعتماد و هنجارهای اخلاقی و شبکهها برای احقاق سرمایه اجتماعی، احساس میشود. پژوهش حاضر میکوشد به این سوال پاسخ دهد که ارتباط سرمایه اجتماعی با محیط کسبوکار چگونه است و وضعیت شاخصهای سرمایه اجتماعی و محیط کسبوکار در جامعه چگونه است. نتیجهگیری: زمانی بهبود محیط کسبوکار تضمین میشود که چارچوبی در جامعه ایجاد گردد که ابتدا سرمایه اجتماعی تضمینشده است چراکه تسهیل ارتباطات در حوزههای مختلف سرمایه اجتماعی و تقویت هنجارهای اخلاقی میتواند در بهبود محیط کسبوکار نقش مهمی داشته باشد. در این شرایط با توجه به یافتههای تحقیق شاخصهای سرمایه اجتماعی بر محیط کسبوکار تأثیر مستقیم دارند. از این نظر، میتوان به بهبود محیط کسبوکار از طریق ارتقای شاخصهای سرمایه اجتماعی اقدام کرد. همچنین بر اساس برخی دادهها، شاخصهای سرمایه اجتماعی و محیط کسبوکار در ایران در رتبهبندیهای بینالمللی و همچنین ارزیابیهای داخلی در جایگاه مناسبی قرار ندارند که این میتواند ناقض بهبود محیط کسبوکار شود و باعث بروز ناهنجاریهای اخلاقی گردد و ریسکپذیری را در جامعه افزایش دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرمایه اجتماعی، محیط کسبوکار، هنجارهای اخلاقی
عنوان انگلیسی
Review of Business Environment in Relationship with Social Capital and Ethical Norms
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Guaranty of social capital increases freedom and ethics in the business environment and prevent moral abnormalities in the society. In order to achieve to development of the business environment, attention to the restoration and preparation of necessary platforms ranging from networks is felt to gain trust and moral norms and social capital. This study tries to answer the question: What is the relationship between social capital and business environment and how is the state of social capital and the business environment in society. Conclusion: When improving the business environment ensures that a framework be created in the community's that first social capital is guaranteed because facilitate communication in various spheres of social capital and strengthen the moral norms can have an important role in improving the business environment. In this case, according to research findings, indicators of social capital have a direct impact on the business environment. In this sense, we can improve the business environment through the promotion of social capital. According to some data, social capital indicators and business environment in Iran in the ranking of international as well as internal evaluation is not in a proper position that can be a violation of improving the business environment and creates moral abnormality and it increases risk in the community too.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Social Capital, Business Environment, Ethical Norms
نویسندگان مقاله
سعید کیان پور |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-112-19&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-427129.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات